دوشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۳
Monday, 25 November 2024

    درخواست مجوز تأسیس شبه‌خانواده

    مدارک:  

     ارايه درخواست به بهزيستي استان‌ها براي بررسي و تاييد صلاحيت داوطلبان

    شرایط صلاحیت:

      ايراني، مسلمان، متعهد به مباني جمهوري اسلامي ايران
      خانواده متقاضي بايد زمينه و شرايط رفع محروميت را داشته باشد و بدان عمل كند
      برخورداري اعضاي خانواده از سلامت جسمي و رواني
      سرپرست شبه‌خانواده حداقل داراي مدرك تحصيلي ديپلم باشد
      سرپرست شبه‌خانواده و همسر وي بايد فاقد سو ء پيشينه كيفري بوده، مشهور به حسن اخلاق باشند
      سرپرست شبه‌خانواده ازفرزندان شبانه روزي شناخت و در اين زمينه تجربه لازم داشته باشد
      همسر سرپرست شبه‌خانواده بايد خانه دار بوده، در محل ديگري شاغل نباشند
      هنگام قبول فرزند در شبه‌خانواده، مجموع اعضاي خانواده با فرزند تحويلي بيش از 9 نفر نشوند
      سن زن و شوهر بين 25 الي 45 سال بوده، حداقل 5 سال از ازدواج آنان گذشته باشد

    محل مراجعه :

     تهران: خيابان ولي‌عصر، نبش خيابان ظفر، بهزيستي استان تهران، دفتر معاونت امور اجتماعي
    استان‌ها و شهرستان‌ها: ادارات كل بهزيستي استان‌ها و ادارات بهزيستي شهرستان‌ها

    • محل مراجعه براي طرح اعتراض يا شكايات

    تهران: سازمان بهزيستي كشور، معاونت امور اجتماعي
    استان‌ها و شهرستان‌ها: ادارات كل بهزيستي استان‌ها

    درخواست مجوز تأسیس مراکز توان بخشی خصوصی

    مدارک:

    1) تصوير مدرك تحصيلي ليسانس يا بالاتر مرتبط با توان‌بخشي 
    2) گواهي عدم سابقه كيفري، سلامت كامل جسم و روان،عدم اعتياد
    3) گواهیسلامت کامل جسم و روان
    4) گواهی عدم اعتیاد

    شرایط صلاحیت: 

    متدين به دين اسلام يا يكي از اديان پذيرفته ‏شده در قانون اساسي ايران 
    تابعيت ايران و التزام به نظام جمهوري اسلامي ايران
    عدم وابستگي تشكيلاتي و هواداري از احزاب غير قانوني و گروه‌هاي محارب 
    عدم سابقه محكوميت موثر كيفري كه موجب سلب آسايش اجتماعي باشد
    سلامت كامل جسم و روان با تاييد پزشك متعهد سازمان بهزيستي كشور
    داشتن حداقل 25 سال سن
    داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم
    عدم اعتياد به مواد مخدر
    داشتن تجربه كافي

    محل مراجعه : 

    تهران: ستاد مركزي سازمان بهزيستي كشور، دفتر توان‌بخشي و امور اجتماعي معلولين
    استان‌ها و شهرستان‌ها: اداره كل بهزيستي استان، دفتر توان‌بخشي و امور اجتماعي معلولين

    محل مراجعه براي طرح اعتراض يا شكايت

    تهران: دفتر توان‌بخشي و امور اجتماعي معلولين
    استان‌ها و شهرستان‌ها: اداره كل بهزيستي استان، دفتر توان‌بخشي و امور اجتماعي معلولين

    اخذ موافقت اصولی و پروانه فعالیت مراکز خصوصی

    اخذ موافقت اصولی و اخذ پروانه فعالیت موسسات غیر دولتی و خیریه که در راستای اهداف سازمان بهزیستی کشور فعالیت می نمایند توسط کمیسیون عالی صدور پروانه ها و کمیسیون استانی صدور پروانه ها صورت می گیرد.

    این مراکز عبارتند: از مراکز درمان و بازتوانی معتادین، خانه سلامت دختران و زنان، مراکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن، نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی، ارائه خدمات به دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی، ارائه خدمات به مددجویان و نیازمندان بی بضاعت، ارائه خدمات مشاوره، نگهداری معلولین، حرفه آموزی معلولین، توانبخشی و نگهداری سالمندان، خدمات مشاوره ژنتیک به متقاضیان، انجمن ها و موسسات غیر دولتی و خیریه و مجتمع های مراکز خدمات بهزیستی

     شرایط و مدارک مورد نیاز

    - شرایط موسس:

    1- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
    2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
    3- عدم سوء پیشینه کیفری( برای کارمندان رسمی و پیمانی الزامی نیست)
    4- عدم اعتیاد به مواد مخدر
    5- تصویر کارت پایان خدمت (در مورد آقایان)
    6- دارا بودن حداقل 25 سال سن
    7- تصویر کلیه صفحات شناسنامه
    8- تصویر آخرین مدرک تحصیلی
    9- تصویر اساسنامه برای موسسات حقوقی همراه با اصل آن که به تایید سازمان بهزیستی استان رسیده باشد.
    10- تصویر آگهی تاسیس مؤسسه یا شرکت و ... چاپ در روزنامه رسمی به همراه آخرین تغییرات آن
    11- 6 قطعه عکس 4×3

    مدارک لازم جهت صدور پروانه فعالیت مراکز خصوصی:

    1- فرم تکمیل شده درخواست موافقت اصولی
    2- احراز کلیه شرایط تاسیس مرکز از نظر ساختمانی و تجهیزاتی
    3- ارائه تاییدیه های بهداشتی و ترافیکی مربوطه
    4- معرفی مدیر مسئول یا مسئول فنی مرکز و مدارک مربوط به وی
    5- تامین و معرفی نیروی انسانی مورد نیاز
    6- گزارش کارشناس ناظر تخصصی معاونت مربوطه
    7- صورتجلسه کمیته نظارت تخصصی استان

    مشاوره ژنتیک

    شاوره ی  ژنتيك چیست؟
    مشاوره ی  ژنتيك گامي مؤثر در کم کردن معلوليت هاست . پيشگيري از اختلالات ژنتيك و مادرزادي جنبه هاي مختلفي را در بر مي گيرد كه « مشاوره ی  ژنتيك» هسته ی  اصلي و بخش مهم اين خدمات را تشكيل مي دهد. مشاورة ژنتيك با بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهي مردم، نقش مؤثري را در پيشگيري از بروز معلوليت هاي ژنتيكي و مادرزادي به عهده دارد.

    مرکز مشاوره ی  ژنتیک :
    مرکزی است که در آن خدمات مشاوره ی  ژنتیک با حضور پزشک متخصص یا پزشک عمومی که دوره ی  آموزشی مشاوره ی  ژنتیک سازمان بهزیستی کشور را گذرانیده است، ارائه می شود. در صورت نیاز به انجام دادن آزمایش های تخصصی مراجعین را به آزمایشگاه های معتبر معرفی می کنند تا پس از آماده شدن جواب آزمایش های درخواستی توصیه های لازم و نهایی توسط مشاور ژنتیک مرکز به مراجعین ارائه شود.

    چه كساني نياز به انجام مشاوره ی  ژنتيك دارند؟
    در  این موارد، افراد، زوجين يا خانواده ها از مشاوره ی  ژنتيك استفاده مي کنند:
    1-نگراني از خطر بروز مکرر يك بيماري فاميلي
    2-ازدواج فاميلي
    3-سابقه ی  عقب ماندگي ذهني در خانواده يا بستگان نزديك
    4-نقص های متعدد مادرزادي
    5-كوتولگي و اختلال رشد
    6-سابقه ی  اختلالات سوخت و ساز مواد در افراد خانواده، مانند بيماري فنيل كتونوري
    7-شكل و قيافه ی  غيرطبيعي
    8-ناشنوايي
    9-ابهام تناسلي، اختلال در بلوغ
    10-نازايي، سقط هاي مكرر، مرده زايي
    11-حاملگي در سنين بيش از 35 سال
    12-رويارويي با عوامل محيطي ناهنجاري زا در دوران بارداري، مانند اشعه، دارو، مواد شيميايي و عوامل عفوني
    13-اختلالات عصبي- عضلاني و بيماري هاي عصبي مزمن و پيشرونده
    14-سرطان، ديابت، بيماري هاي قلبي و ...
    15-كسب اطمينان از ناقل نبودن يك بيماري ژنتيكي شايع در جمعيت (مثل تالاسمي، هموفيلي، كم خوني داسي شكل و ........)
    16-زنان بارداري كه نتيجه ی  سونوگرافي يا غربالگري و آزمايش قبل از تولد درآنان افزايش خطر نقص ها يا عوارض را نشان مي دهد.
    17-زناني كه دوست دارند درباره آزمايش ها  و بررسي هاي دوران بارداري، بيشتر بدانند.
    18-تشخيص، تقاضا و احساس نياز فرد براي انجام مشاوره

    بهترين زمان براي انجام مشاورة ژنتيك و مراحل انجام يك مشاور ی  ژنتيك:
    بهترین زمان انجام مشاوره ی ژنتيك قبل از ازدواج است، ولي قبل از بارداري، در دوران بارداري و پس از تولد اولين فرزند ناهنجار هم مي توان براي انجام مشاوره ی  ژنتيك مراجعه کرد.

    زماني كه شما براي انجام مشاور ی  ژنتيك مراجعه مي كنيد، درباره ی  تمام نگرانيهاي خود و بيماري هاي ارثي- ژنتيكي که در شجره نامه شما وجود دارد، بحث مي كنيد. اين موارد شامل خطر تکرار بيماري ژنتيك در شما، حاملگي شما، فرزندان شما يا ساير افراد خانواده مي شود.

    بطور مشخص يك جلسة مشاورة ژنتيك شامل:
    1-بحث در مورد علت مراجعه جهت انجام مشاوره ی  ژنتيك
    2-بحث در مورد تاريخچه ی  پزشكي، خانوادگي و بارداري فرد مراجعه کننده
    3-توضيح خطرهای مشخص شده در روند انجام دادن مشاوره ی  ژنتيك
    4-بحث درباره روش هاي بررسي ژنتيكي موجود، مزايا، محدوديت ها و خطرهای اين روش ها و مشخص نمودن اينكه چه روش بررسي و يا آزمايشگاهي ممكن است، براي فرد مراجعه کننده مناسب باشد.
    5-هماهنگي براي انجام بررسي لازم و پي گيري جواب بررسي هاي انجام شده
    6-در اختيار قرار دادن آموزش هاي لازم، معرفي جهت اقدامات حمايتي مورد نياز يا معرفي به ساير پزشكان متخصص جهت درمان هاي مورد نياز چگونه بايد براي انجام  دادن مشاوره ی  ژنتيك آماده شد؟

    1-گرفتن وقت از مركز مشاوره ی  ژنتيك ، بدليل آن كه جلسه ی  اول مشاوره ی  ژنتيك حداقل بين نيم ساعت تا 45 دقيقه وقت نياز دارد.
    2-جمع آوري اطلاعات در مورد سلامت اعضاي فاميل شامل، جزئيات آن در مورد بيماري هاي خانواده هاي مادر و پدر.
    3-جمع آوري اطلاعات در مورد ازدواج هاي فاميلي انجام شده در خانواده هاي پدر و مادر و ساير اعضاي فاميل.
    4-سؤال از اعضاي خانواده در مورد بيماري هاي احتمالي موجود در خانواده و فاميل از جمله موارد مبتلا به عقب ماندگي ذهني، نقص های هنگام تولد، ناتواني ها، سقط هاي مكرر، مرده زايي، بيماري هاي شديد دوران كودكي يا سرطان
    5-به همراه بردن كپي مدارك پزشكي، نتايج آزمايشگاهي يا بررسي هاي ژنتيكي انجام شده ی  قبلی بر روي هر يك از اعضاي خانواده يا فاميل با يك بيماري شناخته شده ی  ژنتيكي كه مي تواند در زمان مراجعه جهت انجام مشاوره ی  ژنتيك كمك كننده باشد.
    6-ليستي از كلية سؤال هایی كه در مورد نگراني هاي فرد مراجعه کننده تهیه شده است.
    7-پرداخت تعرفه ( هزینه ها طبق تعرفه دریافت می شود مگر برای اشخاص تحت پوشش سازمان)

    بیمه مکمل درمان معلولان

    طی توافقنامه ای میان سازمان بهزیستی و شرکت بیمه آتیه سازان حافظ  وابسته به بیمه خدمات درمانی ، طرح بیمه مکمل درمانی برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی به اجرا درمی آید.

    شرکت آتیه سازان حافظ افتخار دارد در سال جاری (1387) همکاری خور را با سازمان بهزیستی کشور به منظور ارائه خدمات بیمه مکمل درمان به معلولان اعلام نماید.

    افراد تحت پوشش قرارداد شامل معلولان (جسمی حرکتی، ذهنی، کم شنوا، ناشنوا، کم بینا و نا بینا) سالمندان و بیماران روانی مزمن تحت پوشش سازمان بهزیستی می باشند که دارای دفترچه بیمه پایه باشند.

    مدارک لازم جهت صدور کارت بیمه تکمیلی:

    یک قطعه عکس بیمه شده (4*3)
    اصل شناسنامه و دفترچه بیمه پایه (خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و یا سایر شرکتها و سازمانهای بیمه گر)
    تصویر کارت ملی (موقت یا دائم)
    کارت بیمه تکمیلی جهت آن دسته از معلولان تحت پوشش صادر می شود که قبلا اسامی ایشان توسط بهزیستی استان به شرکت آتیه سازان حافظ اعلام شده است.

     تعهدات بیمه مکمل معلولان :
    بیمه گر متعهد است در ازاء انجام وظایف و تعهدات بیمه گذار مازاد هزینه های پزشکی موضوع این قرارداد را برای یکسال بیمه ای برای هر بیمه شده تا سقف 000/000/20 ریال

    بشرح ذیل جبران نماید:
    1-10- جبران هزینه های بیمارستانی شامل اعمال جراحی مغز و اعصاب (به استثناء دیسک ستون فقرات) ، قلب، چشم (پیوند قرنیه، ویترکتومی و دکولمان رتین)، پیوند کلیه و مغز استخوان تا سقف 000/000/20 ریال
    2-10- تأمین هزینه های مربوط به شیمی درمانی، جراحی دیسک ستون فقرات، لاپاراسکوپی، سنگ شکن و آنژیوگرافی عروق کرونر و سایر اعمال جراحی عمومی و درمان طبی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود تا سقف 000/500/7 ریال
    3-10- هزینه های خدمات پاراکلینیک 1  شامل : سونوگرافی، رادیوتراپی، MRI ، انواع آندوسکوپی، سیستوسکوپی، رکتوسکوپی، انواع اسکن، ماموگرافی، اکوکاردیوگرافی، رادیوگرافی های با ماده حاجب مثل IVP  و آنژیوگرافی عروق غیر قلبی بجز چشم حداکثر تا سقف 000/500 ریال
    4-10- هزینه های خدمات پاراکلینیک 2 شامل : تست ورزش، نوار عضله و عصب، سنجش تراکم استخوان، EEG  حداکثر تا سقف 000/500 ریال
    5-10- هزینه های مربوط به اعمال مجاز سرپایی مانند شکستگی ها و دررفتگی ها ، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، تخلیه کیست، اکسیزیون لیپوم، آنژیوگرافی چسم و لیزردرمانی (در موارد غیر زیبایی) حداکثر تا سقف 000/500 ریال
    6-10- جبران هزینه های آمبولانس برای فوریتهای پزشکی که منجر به بستری بیمه شده در بیمارستان
    می شود، داخل شهری تا سقف 000/500 ریال و بین شهری 000/000/1 ریال
    7-10- تهیه وسایل کمک توانبخشی شامل : هزینه سمعک، عصا، واکر جهت یک در هزار جمعیت تا 000/600 ریال
    8-10- جبران هزینه اورتز، کرست طبی، کمربند طبی، گردنبند طبی، کفش طبی جهت یک در هزار جمعیت تا سقف 000/600 ریال
    9-10- جبران هزینه توانبخشی شامل : کاردرمانی، گفتاردرمانی، روان درمانی، تربیت شنیداری و آزمونهای الکتروفیزیولوژی، شنوایی سنجی جهت شش در هزار جمعیت تا سقف 000/600 ریال
    10-10- جبران هزینه فرانشیز بستری اعصاب و روان در بخش دولتی و دانشگاهی جهت پنج در هزار جمعیت تا سقف 000/600 ریال از محل تعهدات
    11-10- جبران هزینه فرانشیز داروهای ام اس و شیمی درمانی بیماران سرطانی براساس تعرفه بیمه همگانی جهت پنج در هزار جمعیت از محل تعهدات 2-10
    12-10- جبران هزینه نازایی و ناباروری جهت یک در هزار جمعیت تا سقف 000/000/5 ریال
    13-10- جبران هزینه رادیولوژی تا سقف 000/500 ریال
    14-10- جبران هزینه فیزیوتراپی تا سقف 000/500/1 ریال

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز140
    دیروز508
    این هفته1160
    این ماه9653
    کل598726

    1403-09-05

    سامانه معبر

    پوستر سامانه معبر