دوشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۳
Monday, 25 November 2024

    هماهنگی جهت ارائه خدمات افراد با مهارت و متخصص به معلولین

    افرادی که مایل به همیاری مددجویان سازمان  و همکاری با بهزیستی هستند می توتنند با هماهنگی استفاده از خدمات مهارتی و تخصصی افراد با هماهنگی بهزیستی برنامه ریزی میشود.

    اخذ موافقت اصولی و پروانه فعالیت مراکز خصوصی

    اخذ موافقت اصولی و پروانه فعالیت مراکز خصوصی

    اخذ موافقت اصولی و اخذ پروانه فعالیت موسسات غیر دولتی و خیریه که در راستای اهداف سازمان بهزیستی کشور فعالیت می نمایند توسط کمیسیون عالی صدور پروانه ها و کمیسیون استانی صدور پروانه ها صورت می گیرد.

     

    این مراکز عبارتند: از مراکز درمان و بازتوانی معتادین، خانه سلامت دختران و زنان، مراکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن، نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی، ارائه خدمات به دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی، ارائه خدمات به مددجویان و نیازمندان بی بضاعت، ارائه خدمات مشاوره، نگهداری معلولین، حرفه آموزی معلولین، توانبخشی و نگهداری سالمندان، خدمات مشاوره ژنتیک به متقاضیان، انجمن ها و موسسات غیر دولتی و خیریه و مجتمع های مراکز خدمات بهزیستی

     

     شرایط و مدارک مورد نیاز

     

    - شرایط موسس:



    1- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

    2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران

    3- عدم سوء پیشینه کیفری( برای کارمندان رسمی و پیمانی الزامی نیست)

    4- عدم اعتیاد به مواد مخدر

    5- تصویر کارت پایان خدمت (در مورد آقایان)

    6- دارا بودن حداقل 25 سال سن

    7- تصویر کلیه صفحات شناسنامه

    8- تصویر آخرین مدرک تحصیلی

    9- تصویر اساسنامه برای موسسات حقوقی همراه با اصل آن که به تایید سازمان بهزیستی استان رسیده باشد.

    10- تصویر آگهی تاسیس مؤسسه یا شرکت و ... چاپ در روزنامه رسمی به همراه آخرین تغییرات آن

    11- 6 قطعه عکس 4×3

     

    مدارک لازم جهت صدور پروانه فعالیت مراکز خصوصی:

     

    1- فرم تکمیل شده درخواست موافقت اصولی

    2- احراز کلیه شرایط تاسیس مرکز از نظر ساختمانی و تجهیزاتی

    3- ارائه تاییدیه های بهداشتی و ترافیکی مربوطه

    4- معرفی مدیر مسئول یا مسئول فنی مرکز و مدارک مربوط به وی

    5- تامین و معرفی نیروی انسانی مورد نیاز

    6- گزارش کارشناس ناظر تخصصی معاونت مربوطه

    7- صورتجلسه کمیته نظارت تخصصی استان

     

    تمامی مدارک مورد نیاز، شرایط و مراحل تاسیس مراکز غیر دولتی زیر نظر این سازمان، در کتاب آیین نامه و دستورالعمل های ماده 26 و 28 و همچنین در بخش اسناد و قوانین آمده است.

    استفاده از خدمات حقوقی سازمان بهزیستی

    مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی که مشکلات حقوقی و قضایی دارند می توانند با همراه داشتن معرفی نامه از مجتمع تحت پوشش، جهت مشاوره حقوقی و ارائه راهکارهای قانونی به واحد حقوقی سازمان بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.

     

    در این دفاتر که زیر نظر معاونت مشارکت های مردمی سازمان است، برای این افراد در صورت امکان لوایح و دادخواستها و شکایتهای مربوطه تنظیم و در موارد استثناء پرونده های مطروح در دادگاه از طریق این واحد پیگیری خواهد شد.

     

    کلیه خدمات دفاتر حقوقی به صورت رایگان ارائه می شود.

    ارائه خدمات بهزیستی به افراد نیازمند و بی سرپرست

    حمایت (مادی و معنوی) سازمان از افراد و خانواده های نیازمند و بی سرپرست که دارای شرایط لازم در دستور العمل حمایت های اجتماعی  باشند، با پرداخت  کمک هزینه ماهیانه مستمر و پرداخت کمک های موردی غیر مستمر انجام می شود و با برنامه ریزی مدون و زمان بندی شده توسط مددکاران امور اجتماعی نسبت به اشتغال پایدار آنان به منظور خودکفایی و بازتوانی خانواده اقدام می شود.

    این خدمات شامل: کمک هزینه برای تهیه جهیزیه و ازدواج، مسکن، تهیه لوازم ضروری، حمل و نقل، اردوهای زیارتی تربیتی و ورزشی، دادرسی و حق الوکاله، آموزش فنی و حرفه ای، کار آموزی، تحصیلی و پرداخت عیدی، کمک به افراد ابن سبیل، پرداخت کمک به خانواده های دارای فرزند سه قلو یا بیشتر، پرداخت سرمایه کار، آموزش های پیش دبستانی و سوادآموزی زنان سرپرست خانوار، بیمه خدمات درمانی مددجویان، کمک های موردی اضطراری و پیش بینی نشده می باشند.

    شرایط و مدارک مورد نیاز:

    - ارائه درخواست شخص متقاضی یا برگ معرفی از ادارات و سازمانها و تشکل های غیر دولتی

    - داشتن شناسنامه ایرانی

    - گواهی مبنی بر بی سرپرستی از قبیل: گواهی فوت، گواهی پزشکی، از کار افتادگی دائم یا موقت، طلاقنامه یا گواهی دادگاه مبنی بر مفقودالاثر بودن یا زندانی بودن سرپرست

    - گواهی لازم مبنی بر سرباز بودن سرپرست با ذکر زمان باقیمانده از محل خدمت

    - گواهی از کمیته امداد امام (ره) مبنی بر تحت پوشش نبودن در آن نهاد

    - نداشتن درآمد ماهیانه بیش از دو سوم حداقل حقوق استخدام کشوری

    - عدم استفاده از حقوق بازنشستگی و وظیفه وراث کشوری، لشکری، صنفی، حمایتی و غیره

    شما عزیزان اگر مایلید در کمک به این عزیزان شریک باشید می توانید کمک های نقدی خود را با واریز به حساب ویژه مشارکت های مردمی به شماره 90190 جام،  نزد بانک ملت، شعبه دکتر قریب (قابل پرداخت در تمامی شعب بانک ملت) آماده دریافت مشارکت های مردی و خیرین سازمان بهزیستی است.

    همچنین شماره حساب 270007بانک ملت شعبه قریب، به عنوان حساب ارزی سازمان، آماده دریافت هدایا، نذورات و کمک های عزیزان مقیم خارج از کشور است.

    مشاوره هنگام طلاق

    مرکز طرح کاهش طلاق به منظور حفظ انسجام خانواده و پیشگیری از پیامدهای منفی طلاق، خدمات مشاوره ای و مددکاری به زوجینی که در آستانه طلاق قرار دارند، ارائه می دهد تا آنها را در حل مسائل و مشکلات و رفع اختلاف یاری نماید و زوجین می توانند از خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره حقوقی، روانشناسی، روانپزشکی و ... به صورت رایگان بهره مند شوند.

    نحوه ارائه خدمات تخصصي:

    زوجين متقاضي طلاق پس از مراجعه به مركز بصورت خود معرف و يا معرفي از دادگستري و پذيرش اوليه جهت دريافت خدمات ارجاع داده مي‌شوند. در جلسه اول، زوجين به صورت انفرادي در جلسات روانشناس و مددكار اجتماعي شركت نموده و توجيه زوجين و مصاحبه با آنان از اين طريق صورت مي‌پذيرد.

    در دومين جلسه مشترك، زوجين به اتفاق حضور پيدا مي‌كنند در اين جلسه نحوه تعامل زوجين و تمايل آنان به ادامه زندگي مشترك بررسي مي‌شود.

    پس از جلسه مشترك روانشناس و مددكار هر يك جداگانه جلسات تخصصي انفرادي يا گروهي بازوجين را برگزار می کنند و در صورت لزوم، زوجين را به روانپزشك و مشاور حقوقي ارجاع مي‌دهند.

    چنانچه پس از تشكيل حداقل 2 جلسه مشترك تشخيص داده شد امكان سازش بین زوجين وجود نداشته و طلاق بهترين راه حل مي باشد، زوجين باید براي  تعيين وضعيت سرپرستي فرزندان، مشاوره حقوقي و حمايتهاي مورد نياز پس از طلاق ارجاع داده شوند.

    نيروي تخصصي مركز شامل:

    روانپزشك
    مشاور حقوقي
    مددكار اجتماعي
    روانشناس
    مسئول پذيرش

    اهداف طرح:

    - سعی در حفظ و تحکیم کیان خانواده (شناسایی و حل مسائل و مشکلات خانواده های آشفته متقاضی طلاق)
    - شناخت عوامل مؤثر در طلاق
    - کاهش وقوع طلاق
    - کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق
    - کاهش تنش ها و استرس های پس از طلاق
    - بالا بردن آگاهي هاي زوجين در رابطه با نحوه برخورد صحيح با فرزندان پس از طلاق
    - فراهم آوردن زمينه هاي مناسب كه موجب تنظيم روابط صحيح فرزندان و والدين و تداوم ارتباط والدين با كودكان پس از طلاق شود
    - كمك به قضات محترم دادگاه هاي خانواده جهت اتخاذ تصميم مناسب و صدور حكم لازم
    - تعيين صلاحيت والدين براي سرپرستي فرزندان، در مواردي كه طلاق آخرين راه است

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز142
    دیروز508
    این هفته1162
    این ماه9655
    کل598728

    1403-09-05

    سامانه معبر

    پوستر سامانه معبر