منشور اخلاقی سازمان بهزیستی
1- خوش برخوردی – اخلاق مناسب با شان ارباب رجوع و جدیت در کار – صبر و شکیبایی در ارتقاء خدمات به مراجعین در چهار چوب قوانین ضوابط و مقررات اداری.
2- توجه کافی و مناسب به روحیات و شرایط جسمانی مراجعین و تاکید بر مقام و منزلت مراجعین به عنوان یک انسان نیازمند.
3- تاکید بر اجرای امور محوله و عدم اهمال در برآوردن نیازهای مراجعین در چهارچوب قوانین و مقررات و ضوابط موجود.
4- رعایت کامل شئونات اسلامی اعم از آراستگی – نظافت شخصی با تاکید بر مقام والای انسانی
5- تلاش در جهت استفاده هر چه بهتر از اطلاعات و دانش و علم روز و ارتقا توان علمی و تخصصی در حیطه امور محوله.
6- ارائه راهنمائی های لازم و مناسب و جلوگیری از سردرگمی ارباب رجوع با استفاده از راهکارهای مناسب اطلاع رسانی.
7- تاکید بر حفظ رازداری حرفه ای و امانت داری در اطلاعات فردی و خانوادگی مراجعین.
8- دقت و جدیت در اتخاذ روند صحیح و کامل ارائه خدمات به ارباب رجوع.
9- رعایت اصول صرفه جویی و امانت داری در استفاده و بهره وری هر چه بهتر از امکانات موجود.
10- پرهیز از تشریفات غیر اصولی و زائد در ارائه خدمات به مراجعین.
11- تمایلات مثبت به کار در ارائه خدمات به مراجعین.