چهارشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۳
Wednesday, 27 November 2024

    آغاز دهه فجر گرامی باد

    آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب،امام خمینی (ره)به میهن عزیز اسلامی گرامی باد.

     

    روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان

    دستیابی به بالاترین سطح خدمات ،اولویت کاری کارکنان بهزیستی است

    مدیر کل بهزیستی خوزستان ،اولویت کاری کارکنان بهزیستی را دستیابی به بالاترین سطح خدمات برای رضایتمندی ارباب رجوع عنوان کرد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،غلامرضا صدیق راد  ظهر امروز در جلسه بررسی شاخصهای ارزیابی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور اعضای شورای معاونین  این اداره کل  با تاکید بر اجرایی نمودن این شاخصها تا حصول نتیجه مطلوب،اولویت کاری کارکنان بهزیستی را دستیابی به بالاترین سطح خدمات برای رضایتمندی ارباب رجوع عنوان کرد.

    وی  بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان  بهزیستی به اقشار آسیب پذیر وافراد  دارای معلولیت  خدمات رسانی می کند ،ارائه خدمات مطلوب  با حفظ کرامت انسانی   و در سریعترین زمان و با کمترین هزینه ،اصلی اساسی در راستای  تکریم ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندیست.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان  با بیان اینکه ،   فرآیند انجام خدمات در زمان استاندارد به صورت حضور ی در دفاتر میزخدمت  بهزیستی در سراسر استان و از طریق سایت، به ارباب رجوع اطلاع رسانی می شود  افزود :جامعه هدف سازمان نیز برای کسب اطلاعات از خدمات بهزیستی و ارائه نظرات  و پیشنهادات می توانند به آدرس اینترنتی www.behzisty-khz.ir   یا www.behzisti.ir مراجعه کنند.

    IMG 4638IMG 4639IMG 4647

    تعداد۱۷۷مرکز مثبت زندگی در استان آماده افتتاح هستند

    مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از آماده سازی ۱۷۷مرکز مثبت زندگی در استان خوزستان خبر داد و گفت: ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‏های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از مهم ترین اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،غلامرضاصدیق راد ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز را از مزایای مراکز مثبت زندگی برشمرد و بیان داشت: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقشی اساسی در بهتر زیستن آحاد جامعه ایفا می کند.
     
    وی با تاکید بر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از جامعه هدف بهزیستی را افراد دارای معلولیت و یا اقشاری که در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرها زندگی می کنند تشکیل می دهند که گاها دسترسی سریع و آسان به ادارات و مراکز بهزیستی ندارند و در تردد با مشکلات بسیاری مواجهند، انسجام پرونده ها در مراکز مثبت زندگی و مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو با توجه به اشراف کامل به اهداف سازمان و فرآیندهای ارائه خدمت به این عزیزان، سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی، کاهش بهای تمام شده و در نهایت به سود جامعه هدف است.
     
    صدیق راد ادامه داد: بر اساس توزیع جغرافیای جمعیتی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت ایشان، به ازای حداکثرهر ۴۵۰ خانواده و حداقل هر ۱۵۰ خانوار تحت پوشش، یک مرکز آماده سازی و کلیه پرونده های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان بهزیستی تشکیل شده است.
     
    غلامرضا صدیق راد درباره خدمات 22 گانه ای که توسط مراکز مثبت زندگی ارئه می شود گفت: شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام استعلامها و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... از جمله برخی از این خدمات است.
     
    وی در پایان با تاکید برنوپابودن این مراکز بیان داشت: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداریم.

    در رسانه | کارزار رسانه‌ای ارتقای توانمندی‌های شناختی -رفتاری در خوزستان اجرا شد

    معاون توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان از اجرای کارزار رسانه‌ای با محوریت طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری در این استان خبر داد.

    علی حسن زاده معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به اجرای کارزار رسانه‌ای با محوریت طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری گفت: اقدامات این کارزار متمرکز بر سلامت روانی و اجتماعی جامعه است و با محوریت ۳ موضوع خودآگاهی، برقراری ارتباط موثر و تنظیم هیجانات با تاکید بر مدیریت خشم  در ۳ شهرستان گتوند، دزفول و شادگان  از ششم تا بیستم دی ماه ۹۹ اجرا شده است.

    او افزود: همانگونه که مطالعات گوناگون نشان داده است افرادی که دچار آسیب‌های مختلف اجتماعی همچون اعتیاد  هستند عموما سطح پایینی از مهارت‌ها را برای مقابله با چالش‌ها و مسائل زندگی دارند.

    حسن زاده بیان داشت: این افراد به دلیل نداشتن دانش کافی در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی قادر به اتخاذ تصمیمات مناسب و یا راهکار‌های سازشی مطلوبی نیستند و به این دلیل  به سمت استعمال مواد خطرناک و اعتیادآور کشیده می‌شوند و به همین دلیل آگاهسازی و آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان یکی از عوامل اساسی در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است.

    معاون توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان در پایان اظهار کرد: در این کارزار علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و انتشار کلیپ و فیلم‌های آموزشی در شبکه‌های مجازی، پیام‌های آموزشی از طریق پوستر، تراکت، بروشور، تلویزیون‌های شهری و نایلون‌های مورد استفاده عموم مردم در سطح محلات آسیب خیز درج و توزیع شد.

    اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در خوزستان افتتاح شد

    عصر امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و همزمان با ۲۳ استان دیگر، اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی خوزستان در آبادان، از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد .

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،غلامرضا صدیق راد مدیر کل بهزیستی استان خوزستان  در آیین افتتاح این مرکز با حضور مسئولان محلی عنوان کرد:با توجه به تجربیات گذشته در درمان اعتیاد، تاسیس یک مرکز درمانی  با تجمیع همه مدل های درمانی  و با هدف تداوم و استمرار درمان و بصورت اقامتی ضروری به نظر می رسید.

     غلامرضا صدیق راد با بیان اینکه ؛ الگوی درمان در این مراکز پروسه یکساله است که شامل ۴ ماه اقامتی و ۸ ماه کلاس آموزشی (۵۲)جلسه ای  است افزود : آموزش و فراگیری یک حرفه در طول درمان درمراکز از نکات قابل توجه و اساسی این طرحهاست .

    وی با اشاره به اینکه؛ این ملک با مساحت ۴۰۳۶ متر مربع و زیربنای ۹۱۳ متر مربع  توسط بهزیستی در اختیار مرکز قرار داده شده است ، بیان کرد : مددجویان این مراکز پس از پایان پروسه یکساله درمانی خود درصورتی که فاقد شغل باشند می توانند از وام خود اشتغالی ۵۰۰ میلیون ریالی برای خود ،اشتغال ایجاد کنند.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان یاد آور شد: ظرفیت اسمی این مرکز ۶۰  نفر بوده که در حال حاضر با ۵۰ مددجو و ۱۴ پرسنل و ۳ کارگاه اشتغال شامل کارگاه بلوک زنی ،قالی بافی و برق صنعتی  شروع به فعالیت کرده است.

     2

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز476
    دیروز1052
    این هفته3848
    این ماه12341
    کل601414

    1403-09-07

    سامانه معبر

    پوستر سامانه معبر