چهارشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۳
Wednesday, 27 November 2024

    دررسانه| ۱۷۹ مرکز مثبت زندگی در خوزستان به بهره برداری رسید

    اهواز- ایرنا – ۱۷۹ مرکزمثبت زندگی بهزیستی خوزستان روزدوشنبه به صورت ویدئوکنفرانس با حضوررییس جمهوری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور ، همزمان با سراسر کشوربه بهره برداری رسید.

    به گزارش ایرنا مدیرکل بهزیستی استان خوزستان درآیین بهره برداری ازاین مراکز که به صورت نمادین در مرکز منطقه بهارستان اهواز برگزارشد، با اشاره به هدف تسهیل دسترسی گروه‏ های هدف به خدمات سازمان بهزیستی بیان کرد : از ۲ هزار۴۰۰مرکز مثبت زندگی که به صورت همزمان درسراسر کشور افتتاح شدند ۱۷۹ مرکز با ۵۷ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال راه اندازی شد.

    غلامرضا صدیق راد افزود: این مراکزبر اساس موقعیت جغرافیایی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت آن ها به ازای حداکثر هر۴۵۰خانواده(یا حداقل هر ۱۵۰ خانوار ) یک مرکز آماده شده و پرونده های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان بهزیستی تشکیل شده تا دراین مراکز مورد پایش قرار گیرند وخدمات بگیرند.

    وی ادامه داد: این مراکزطبق مجوزهای داده شده سازمان به بخش خصوصی اداره می شوند و ۵۶۰ نفر از افراد تحصیل کرده دررشته های علوم اجتماعی ،روانشناسی و مددکاری با مدرک حداقل لیسانس در این مراکز مشغول به کار خواهند شد.

    صدیق راد با اشاره به این که در قبال هر۱۵۰پرونده یک مددکار در این مراکز خدمت رسانی می کند بیان کرد: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقش مهمی در زیست بهتر جامعه هدف و مردمی که نیاز به خدمات اجتماعی دارند ایفا می کند.

    وی افزود: خدمات ۲۲ گانه مراکز مثبت زندگی شامل موضوعات تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، آموزش‌ مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ،غربالگری شنوایی ،نابینایی، تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، اختلالات ژنتیک و اوتیسم و ده ها فعالیت دیگر بهزیستی است که در قالب این مراکز به خانواده‌های تحت پوشش و جامعه هدف ارایه خواهد شد .

    مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با بیان این که انسجام پرونده ها در مراکز مثبت زندگی سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی و به سود جامعه هدف است گفت: در حال حاضر ۶۸هزار پرونده به این مراکزارسال شده  که تا حدود ۸۰هزار پرونده را می توان به این مراکز واگذارکرد.

    وی پراکندگی مراکز مثبت زندگی در شهرهای استان خوزستان در هویزه ،هندیجان ،هفتکل ،لالی ،حمیدیه ،باوی وآغاجاری هرکدام ۲ مرکز ،گتوند،رامشیر،اندیکا وامیدیه سه مرکز،مسجد سلیمان پنج مرکز، کارون ،دشت آزادگان ،بهبهان ، باغملک و اندیمشک ۶ مرکز،شوشتر هفت،شوش هشت ،بندر ماهشهر چهار،شادگان ۱۰، رامهرمز۹،دزفول و ایذه ۱۲،خرمشهر ۱۱،آبادان ۱۸و شهر اهواز۳۰مرکز اعلام کرد.

     بهزیستی خوزستان ۸۶هزار و ۸۰۲ معلول را در استان تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارد که  از این تعداد ۳۱هزار و ۱۰۷ نفر معلولین جسمی حرکتی بیشترین آمار را دارند و بعد از این گروه ، معلولین ذهنی ( ۲۲هزار و۵۵۴ نفر) ، معلولین شنوایی( ۹ هزار و  ۸۴۲ نفر) و معلولین بینایی( ۹هزار و ۳۴۷ نفر) هستند.

    ۱۷۹ مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی)در استان خوزستان افتتاح شد

    همزمان با سراسر کشور ۱۷۹ مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی) با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

       
    صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس  با حضور دکتر حسن روحانی ،رئیس جمهور،وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیران کل بهزیستی استانها ۲۴۰۰مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سراسر کشور و در استان خوزستان   ۱۷۹ مرکز مثبت زندگی افتتاح شد.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان در این مراسم عنوان کرد:این مراکز در شهرستانهای  هویزه ،هندیجان ،هفتکل ،لالی ،حمیدیه ،باوی وآغاجاری هرکدام ۲ مرکز ،گتوند،رامشیر،اندیکا وامیدیه سه مرکز،بندر ماهشهر چهار،مسجد سلیمان پنج مرکز، کارون ،دشت آزادگان ،بهبهان ، باغملک و اندیمشک ۶ مرکز،شوشتر هفت،شوش هشت ،شادگان ۱۰، رامهرمز۹،دزفول و ایذه ۱۲،خرمشهر ۱۱،آبادان ۱۸و شهر اهواز۲۷مرکز   راه اندازی شدند.
        
    غلامرضا صدیق راد  گفت: ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‏های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از مهم ترین اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

    وی  ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز را از مزایای مراکز مثبت زندگی برشمرد و بیان داشت: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقشی اساسی در بهتر زیستن آحاد جامعه ایفا می کند.

     صدیق راد با تاکید بر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از جامعه هدف بهزیستی را افراد دارای معلولیت و یا اقشاری که در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرها زندگی می کنند تشکیل می دهند که گاها دسترسی سریع و آسان به ادارات و مراکز بهزیستی ندارند و در تردد با مشکلات بسیاری مواجهند، انسجام پرونده ها در مراکز مثبت زندگی و مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو با توجه به اشراف کامل به اهداف سازمان و فرآیندهای ارائه خدمت به این عزیزان، سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی، کاهش بهای تمام شده و در نهایت به سود جامعه هدف است.

      مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه با راه  اندازی این مراکز ۵۶۰ فرد تحصیل کرده در رشته های علوم اجتماعی،روانشناسی و مددکاری اجتماعی مشغول به کار می شوند   ،گفت: بر اساس توزیع جغرافیای جمعیتی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت ایشان، به ازای حداکثرهر ۴۵۰ خانواده و حداقل هر ۱۵۰ خانوار تحت پوشش، یک مرکز آماده سازی و کلیه پرونده های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان بهزیستی تشکیل شده است.

      غلامرضا صدیق راد درباره خدمات ۲۲ گانه ای که توسط مراکز مثبت زندگی ارئه می شود گفت: شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام استعلامها و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... از جمله برخی از این خدمات است.

    وی در پایان با تاکید برنوپابودن این مراکز بیان داشت: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداریم.
    IMG 5149
     

    دررسانه| آغاز پویش نوروزی شاد در محدودیت‌های کرونایی در خوزستان

    معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان از آغاز پویش نوروزی شاد در محدودیت‌های کرونایی از ۱۵ اسفند ماه و تداوم آن تا فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان؛مهران کریمیان معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به فعالیت  ۷۵ مجتمع دولتی و غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی جهت جمع آوری کمک‌های غیر نقدی گفت: از ۱۵ اسفند ماه  جمع آوری کمک‌ها و نذورات مردمی در قالب پویش «نوروزی شاد در محدودیت‌های کرونایی»  برای تهیه ملزومات مددجویان تحت پوشش این نهاد آغاز شده است و  تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

    او با بیان اینکه مرکز اصلی جمع آوری مشارکت‌های مردمی در اهواز شیرخوارگاه نگهداری ایتام بهزیستی واقع در سپیدار، بلوار فنی و حرفه‌ای است، افزود:  در سایر شهرستان‌ها هم ادارات  و مراکزدولتی، کمک‌های مردمی را با حفظ نکات بهداشتی جمع آوری می‌کنند.

    کریمیان در ادامه اظهار داشت: این سازمان آماده دریافت البسه وپوشاک، لوازم ضروری منزل وخوراک ومواد غذایی برای توزیع درایام نوروز بین ایتام وخانواده‌های نیازمند تحت پوشش خود درسراسر استان است تا در آستانه سال نو موجب شادی دل مددجویان تحت پوشش شوند.

    معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان تصریح کرد: خیران، موسسه‌های خیریه و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۲۷۲۳۲۹۴ واریز کنند و همچنین شماره‌های  ۰۹۳۸۰۶۱۳۸۷۹ و ۰۹۱۶۳۰۰۱۳۶۶ آماده پاسخگویی و راهنمایی خیران است.


    این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از خیران و شرکای بهزیستی بیان داشت: با توجه به اینکه بهزیستی نهادی دولتی ومورد اعتماد مردم است از مردم، خیران و نیکوکاران درخواست می‌کنیم که دراین روزهای سخت ما را در ارائه خدمات بهتر به مددجویان تحت پوشش یاری کنند.

    در رسانه| ۳۷۷ مددکار به جامعه هدف بهزیستی در خوزستان خدمت رسانی می‌کنند

    اهواز -ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان با اشاره به نقش مددکاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود شاخص‌های سلامت اجتماعی گفت: ۳۳۷ مددکار در حوزه امور اجتماعی به جامعه هدف بهزیستی دراستان خدمت رسانی می کنند.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ؛محمدرضا عباسی یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که یکی از استراتژی های اساسی درمددکاری اجتماعی توجه به سطوح مختلف پیشگیری است بیان کرد: در سطح اول پیشگیری مددکار با ارایه اطلاعات و آموزشهای لازم و کمک کننده به فرد به ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی مددجو و کنترل روند پیشرفت آنها کمک می کند.

    وی افزود: درسطح دوم پیشگیری نیز اگرچه خدمات مددکاری منجر به استقلال نسبی فرد نمی شود ولی در بیشتر مواقع باعث کاهش بحران شده که دراین مرحله هدف بیشتر کنترل مشکل می باشد.لذا افراد پس از این مرحله لازم است خدمات پیشگیری سطح سوم را هم دریافت کنند که هدف آن توانمندسازی و بازتوانی افراد پس از مواجهه با مشکلات می باشد.

    معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان با بیان این که برای هر ۱۵۰ تا۲۰۰ پرونده یک مددکار تعریف شده است گفت: خدمات مددکاری اجتماعی در حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی به سه شکل فردی، گروهی و اجتماع محور انجام می‌شود.در مددکاری فردی یا کار با فرد آسیب پذیر مددکار تلاش می کند تا استعداد و قابلیت های فرد را کشف کرده و با استفاده از امکانات موجود بتواند به حل مشکلات شخصی ،خانوادگی و اجتماعی به طور مستقل بپردازد.

    وی افزود: در مددکاری گروهی مددکار اجتماعی با هدف بازتوان کردن اعضا،، گروه را تشکیل می دهد و ازاین طریق به افراد مددجو کمک می شود تا در فعالیت های گروهی شرکت کرده ورشد فردی واجتماعی را از طریق فعالیت های گروهی تجربه کنند.

    عباسی با اشاره به این که مددکاری جامعه ای آخرین شیوه مددکاری اجتماعی است بیان کرد: این نوع مددکاری شامل فعالیتی منظم و هدفمند و جلب مشارکت های اعضاء جامعه که در جهت پاسخ به نیازجمعی و یا حل معضلات اجتماعی در جوامع شهری و یا روستایی انجام می شود.

    وی در مورد خدمات سازمان در زمینه توانمندسازی خانواده و زنان گفت: کمک هزینه ودیعه مسکن ،حمایت مستمر در قالب پرداخت مستمری ماهیانه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، آموزشی و دانشجویی، پرداخت سرمایه کار، کمک هزینه درمان و غیره از جمله خدمات ارایه شده در این زمینه می باشد.

    معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان با اشاره به خدمات بهزیستی درزمینه مددکاری اطفال و نوجوانان بی سرپرست گفت: این خدمات در شیرخوارگاه ها وواحدهای شبانه روزی انجام می شود و واگذاری امرحضانت و سرپرستی کودکان به خانواده های صلاحیت دار با ارایه برنامه های تربیتی، مراقبتی، پرورش و آموزش امور تحصیلی تا زمان تشکیل زندگی مستقل صورت می گیرد.

    وی افزود: پیگیری وضعیت پزشکی و روانپزشکی، واکسیناسیون فرزندان ،اقدامات پزشکی قانونی و وضعیت تحصیلی، فرزندان ، واگذاری کودکان  فاقد سرپرست پس از طی مراحل قانونی به خانواده های متقاضی فرزند خواندگی، نیزدراین واحد انجام می شود.

    عباسی با اشاره به فعالیت مددکار اجتماعی در دوحوزه مددکاری فردی و اجتماع محوربیان کرد: مددکار در حوزه فردی در تیم سیار، مداخله در بحران به صورت سرپایی و نگهداری، فوریت های اجتماعی ۱۲۳، خانه سلامت، بازپروری ، خانه امن و مراکز کودکان کار و خیابان فعالیت می کند.

    به گفته وی در این مراکز خدمات مددکاری ارایه شده شامل بازدید منزل، محل کار، مدرسه، مصاحبه تخصصی با فرد، خانواده و سایر افراد مرتبط با مراجع است.

    عباسی ادامه داد: افراد آسیب دیده اجتماعی، کودکان خیابانی، کودکان در معرض آزار یا آزار دیده، کودکان بد سرپرست ، کودکان بی سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل، بچه های طلاق، کودکان دارای والدین معتاد، کودکان زیر ۶ سال از جمله افراد مورد نظر و جامعه هدف بهزیستی محسوب می شوند.

    معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان با بیان این که هدف مددکاری اجتماعی تغییر در حالات روانی مددجو و نیز تغییر در محیط اجتماعی است گفت: مددکاران اجتماعی از طریق وارد شدن به زندگی مددجو به طور مستقیم رفتارها و ارتباطات مددجو و خانواده او را مشاهده و مورد بررسی قرار داده و به تشخیص و ارزیابی مشکل می پردازد.

    بهزیستی خوزستان به عنوان استان برتر در پازل همدلی شناخته شد

    معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از بهزیستی استان خوزستان به عنوان استان برتر در طرح پازل همدلی تجلیل کرد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان  ،ظهر امروز در آئین  اختتامیه  پازل همدلی که به مناسبت روز احسان و نیکوکاری و  از طریق  ویدئو کنفرانس با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور،مدیران کل و معاونین مشارکتهای مردمی بهزیستی سراسر کشور  و جمعی از خیرین فعال در این طرح  برگزار شد،دکتر وحید قبادی دانا از مدیر کل و مجموعه بهزیستی خوزستان به عنوان استان برتر درزمینه  میزان حضور خیرین در این طرح  و سرعت عمل در تکمیل پازل همدلی  تجلیل کرد.

    غلامرضا صدیق راد ،مدیر کل بهزیستی استان خوزستان ضمن تشکر از تمامی همکارانی که با مشارکت فعال و تلاش شبانه روزی این موفقیت را رقم زدند ،بیان کرد:پویش پازل همدلی به منظور کمک به تامین بخشی از نیازهای آموزشی  دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی  ، از مهرماه امسال کلید خورد و خوشبختانه  در کشور و علی الخصوص استان خوزستان خیرین ،اصناف،مراکز غیردولتی ،موسسات خیریه  و سایر مردم عزیز و نوع دوست استقبال خوبی از این طرح کردند.

    IMG 5087IMG 5066

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز533
    دیروز1052
    این هفته3905
    این ماه12398
    کل601471

    1403-09-07

    سامانه معبر

    پوستر سامانه معبر