چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۴
Wednesday, 10 September 2025

    اینفو گرافیک| خدمات مراکز مثبت زندگی

    با راه اندازی مراکز مثبت زندگی در محلات ،۲۲ خدمت به جامعه هدف و عموم مردم ارائه و موجب تسهیل دسترسی،کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی،گسترش و فراگیری خدمات،توزیع عادلانه خدمات ،مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری و... خواهد شد.

    روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    توزیع 60 پکیج لوازم ضروری زندگی بین خانواده های تحت پوشش بهزیستی باوی

    به مناسبت دهه فجر؛

    توزیع 60 پکیج لوازم ضروری زندگی بین  خانواده های تحت پوشش بهزیستی باوی

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان، صبح امروز به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور مدیر کل ، معاون مشارکتهای مردمی ، مدیر حراست  بهزیستی خوزستان ،رئیس بهزیستی شهرستان باوی و نماینده ستاد اجرایی فرمان امام ،60پکیج لوازم ضروری منزل بین خانوارهای تحت پوشش بهزیستی  باوی توزیع شد.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان  ضمن تبریک  ایام الله دهه فجر ،دراین باره گفت: این 60پکیج  به ارزش ریالی 9 میلیارد ریال  توسط ستاد  اجرایی فرمان امام (ره) به مددجویان بهزیستی باوی  اهدا شد.

    غلامرضا صدیق راد  بیان کرد: این اقلام شامل 60دستگاه یخچال،60 دستگاه اجاق گاز، 60تخته فرش، 60سرویس آشپزخانه ،60سرویس غذا خوری و 120 تخته پتو می شد.

    وی ضمن تشکر از همراهی و کمکهای خدا پسندانه  این نهاد انقلابی  ،افزود: از ابتدای امسال تاکنون  ،ستاد اجرایی فرمان امام  تعداد 283 پکیج لوازم ضروری منزل  شامل 6 کالای   اساسی  به ارزش تقریبی 49میلیارد و 500میلیون ریال  به  مددجویان  تحت پوشش بهزیستی اهدا و بین خانوارهای نیازمند و آسیب دیده  شهرستانهای اهواز(144پکیج) کارون(36 پکیج) حمیدیه(43پکیج) و باوی(60پکیج) توزیع شده است.

    IMG 20210131 WA0022

    آغاز دهه فجر گرامی باد

    آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب،امام خمینی (ره)به میهن عزیز اسلامی گرامی باد.

     

    روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان

    دستیابی به بالاترین سطح خدمات ،اولویت کاری کارکنان بهزیستی است

    مدیر کل بهزیستی خوزستان ،اولویت کاری کارکنان بهزیستی را دستیابی به بالاترین سطح خدمات برای رضایتمندی ارباب رجوع عنوان کرد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،غلامرضا صدیق راد  ظهر امروز در جلسه بررسی شاخصهای ارزیابی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور اعضای شورای معاونین  این اداره کل  با تاکید بر اجرایی نمودن این شاخصها تا حصول نتیجه مطلوب،اولویت کاری کارکنان بهزیستی را دستیابی به بالاترین سطح خدمات برای رضایتمندی ارباب رجوع عنوان کرد.

    وی  بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان  بهزیستی به اقشار آسیب پذیر وافراد  دارای معلولیت  خدمات رسانی می کند ،ارائه خدمات مطلوب  با حفظ کرامت انسانی   و در سریعترین زمان و با کمترین هزینه ،اصلی اساسی در راستای  تکریم ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندیست.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان  با بیان اینکه ،   فرآیند انجام خدمات در زمان استاندارد به صورت حضور ی در دفاتر میزخدمت  بهزیستی در سراسر استان و از طریق سایت، به ارباب رجوع اطلاع رسانی می شود  افزود :جامعه هدف سازمان نیز برای کسب اطلاعات از خدمات بهزیستی و ارائه نظرات  و پیشنهادات می توانند به آدرس اینترنتی www.behzisty-khz.ir   یا www.behzisti.ir مراجعه کنند.

    IMG 4638IMG 4639IMG 4647

    تعداد۱۷۷مرکز مثبت زندگی در استان آماده افتتاح هستند

    مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از آماده سازی ۱۷۷مرکز مثبت زندگی در استان خوزستان خبر داد و گفت: ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‏های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از مهم ترین اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،غلامرضاصدیق راد ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز را از مزایای مراکز مثبت زندگی برشمرد و بیان داشت: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقشی اساسی در بهتر زیستن آحاد جامعه ایفا می کند.
     
    وی با تاکید بر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از جامعه هدف بهزیستی را افراد دارای معلولیت و یا اقشاری که در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرها زندگی می کنند تشکیل می دهند که گاها دسترسی سریع و آسان به ادارات و مراکز بهزیستی ندارند و در تردد با مشکلات بسیاری مواجهند، انسجام پرونده ها در مراکز مثبت زندگی و مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو با توجه به اشراف کامل به اهداف سازمان و فرآیندهای ارائه خدمت به این عزیزان، سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی، کاهش بهای تمام شده و در نهایت به سود جامعه هدف است.
     
    صدیق راد ادامه داد: بر اساس توزیع جغرافیای جمعیتی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت ایشان، به ازای حداکثرهر ۴۵۰ خانواده و حداقل هر ۱۵۰ خانوار تحت پوشش، یک مرکز آماده سازی و کلیه پرونده های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان بهزیستی تشکیل شده است.
     
    غلامرضا صدیق راد درباره خدمات 22 گانه ای که توسط مراکز مثبت زندگی ارئه می شود گفت: شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام استعلامها و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... از جمله برخی از این خدمات است.
     
    وی در پایان با تاکید برنوپابودن این مراکز بیان داشت: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداریم.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز224
    دیروز2105
    این هفته6132
    این ماه12771
    کل794607

    1404-06-19

    سامانه معبر

    پوستر سامانه معبر