مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: با راهاندازی سامانه صدور الکترونیکی مجوز موسسات و مراکز غیردولتی از مرداد سال 1401 فرآیند صدور مجوز تاسیس مراکز غیردولتی بهزیستی تسهیل و تسریع شده است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان؛مهران کریمیان تصریح کرد: این سامانه به منظور تسهیل در سرمایه گذاری، سـهولت و دسترسـی آسان متقاضـیان برای ارائه درخواست دریافت مجوز موسـسات و مراکز غیردولتی در کوتاهترین زمان، راهانـدازی و از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی افزود: این سامانه بستری اینترنتی است که برای تمامی کسب و کارهای موجود در کشور، زمان صدور، مدت زمان اعتبار مجوزها، هزینه لازم برای دریافت مجوز، مدارک، شرایط، مجوزهای پیش نیاز و استعلامها را تعیین کرده است.
کریمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 621 مرکز و 156 موسسه تحت نظارت بهزیستی خوزستان فعالیت می کنند ادامه داد: در فاز اول این طرح صدور پروانه تاسیس موسسات غیردولتی، صدور پروانه فعالیت مراکزغیردولتی، صدور موافقت اصولی مراکزغیردولتی وصدور پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیردولتی بهزیستی از طریق این سامانه انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی خوزستان در ماه گذشته، مقام دوم در صدور مجوز از طریق سامانه را دریافت کرده است ادامه داد: متقاضیان پس از ورود به درگاه مذکور میتوانند تمام شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مطالعه و نسـبت به دریافت مجوز موسسه و مرکز غیردولتی موردنظر خود اقدام کنند و در این فرآیند نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان به بهزیستی نیست.
مدیرکل بهزیستی خوزستان اظهار داشت: درصورت اعلام نقص مدارك به متقاضي دريافت موافقت اصولي، امكان ويرايش اطلاعات براي ایشان فراهم بوده و متقاضيان می توانند ظرف فرصت تعیین شده( 3 روز) براي رفع نواقص اعلام شده، اقدام کنند.