پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    اجرای طرح آگاهسازی دختران و زنان با تاکید بر خود مراقبتی در خوزستان

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته خودمراقبتی با شعار "خود مراقبتی گام اول سلامت" ، از اجرای طرح آگاهسازی دختران و زنان با تاکید بر خود مراقبتی در استان خوزستان خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان بیان کرد:معاونت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی کشور با استفاده از نتایج حاصل از پیمایش و مطالعات ملی رصد آسیب های اجتماعی طرح آگاه سازی دختران و زنان با تاکید بر خود مراقبتی را اجرا کرده است.

    وی تصریح کرد: این طرح در ذیل عنوان برنامه های مشارکت اجتماعی تلاش میکند با بکارگیری رویکرد همیاری، ضمن ایجاد زمینه های مساعد برای رشد شخصیت زنان و  دختران و احیاء حقوق مادی و معنوی آنها ، خدماتی را برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی خاصه در سطح پیشگیری اولیه طراحی و تامین نماید، به نحوی که تلاش برای پیشگیری از ظهور یا گسترش انحرافات و مشکلات اجتماعی به عنوان یک سیاست هماهنگی فرا بخشی، مبنای عمل قرار گیرد.

    کریمیان افزود: نفوذ اجتناب ناپذیر فضای مجازی در بین خانواده ها و تاثیرات مخرب آن بر تمامی ابعاد زندگی و همچنین به جهت عدم توجه به موضوعات مرتبط با سلامت که بعضاً ناشی از پایین بودن سطح سواد مردم است، میتواند منجربه اختلالات و عوارضی مثل عدم تفاهم و سرخوردگی تا طلاق در زندگی زناشویی شود و اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می شود که در نظر داشته باشیم فراتر از موضوعاتی مثل بار بیماری ها و شاخص هایی مثل ابتلا و مرگ، بی توجهی به ابعاد خود مراقبتی علاوه بر افراد و خانواده ها، زمینه ساز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی محسوب می شود.

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان در ادامه گفت: طرح آگاهسازی دختران و زنان با تاکید بر خود مراقبتی جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در ۲۴ شهرستان استان خوزستان  توسط۶۵ تسهیلگرآموزش دیده  اجرا می شود.

    کریمیان افزود:در این طرح ۷۰ گروه سی نفره از زنان و دختران ۱۳ الی ۴۰ سال با جمعیت هدف ۲۱۰۰ نفر که در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرهای استان خوزستان زندگی می کنند، به مدت ۲۴ ساعت طی ۱۲ جلسه از اول آبان لغایت نیمه اول دی ماه سال جاری آموزش داده میشوند.

    وی با بیان اینکه  ۵۰ درصد این جمعیت از مددجویان بهزیستی (زنان و دختران تحت پوشش ) هستند افزود: هدف از اجرای این طرح،ارتقاء دانش و آگاهی گروه  هدف در جهت سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه ای، توانمندسازی تسهیلگران مجری جهت ارائه آموزش و مشاوره به گروهای هدف، برقراری یک نظام شناسایی و ارجاع برای کمک و ارائه مشاوره به افراد در معرض خطر، برقراری یک شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان، والدین نوجوانان و جوانان، زنان گروه هدف، تسهیلگران و ارائه دهندگان خدمات تخصصی سلامت می باشد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز491
    دیروز424
    این هفته2368
    این ماه9863
    کل476143

    1403-01-09