شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 27 April 2024
    Previous Next

    نشست هم اندیشی مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون با مراکز غیردولتی کاهش آسیب بهزیستی خوزستان

    صبح امروز چهارشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱، نشست هم اندیشی کاهش آسیب های اجتماعی با حضور "محمدرضا پویافر" مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، "مهران کریمیان" مدیر کل بهزیستی استان ،"ارسلان غمگین" مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان ، معاونین و برخی مسئولان ستادی ادارا ه های تعاون کار و رفاه و بهزیستی، جمعی از مدیران موسسات خیریه و مراکز غیردولتی کاهش آسیب های اجتماعی بهزیستی استان در محل سالن جلسات ساختمان شهید دقایقی اداره کل تعاون برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به نقش پررنگ موسسات و مراکز غیر دولتی  در کاهش آسیبهای اجتماعی بیان کرد:باتوجه به ظرفیت های منابع انسانی و طبیعی استان خوزستان و دغدغه و انگیزه ای که در بخشهای مختلف مردم و موسسات غیر دولتی برای کمک به مواجهه بهتر با آسیبها و مسائل اجتماعی،پیشگیری و کنترل آنها وجود دارد  خیلی مهم بود که این جلسه برگزار بشود.

    محمدرضا پویافر گفت:  در این سفر با بازدیدی که از بعضی از مراکز فعال در حوزه آسیب ها خواهیم داشت سعی داریم از نزدیک نیازها ،مشکلات و چالش های آنها را برای فعالیت و اثر گذاری هرچه بهتر شناسایی  و به  حل  و کاهش آنها کمک کنیم. 

    وی با اشاره به برنامه های دولت برای کاهش آسیبهای اجتماعی بیان کرد:در سالهای قبل از طریق ایجاد  پنجره واحد خدمات حمایتی خدماتی  انجام میشده و در حال حاضر درحال  توسعه است و در معاونت رفاه وزارت متبوع هم این موضوع و ارتباط سازمانهای حمایتی و ارجاع به آنها از جمله سازمان بهزیستی را دنبال می کنیم .

    پویا فر افزود:نکته بعدی هم افزایی و ارتباط بین دستگاههای مسئول در حوزه آسیبها و مسائل اجتماعی هم در وزارت کشور و هم در  وزارت تعاون  بوده که این  ارتباط بین برنامه ها و اقدامات و سیاستهای مختلف حوزه آسیبهای اجتماعی کشور به هم افزایی و رویکرد های بین بخشی  بجای بخشی نگری و  تسهیل و تنظیم  ارتباط بین دستگاهها کمک می کند.

    مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  اقدام مهم بعدی را ارزیابی  مداوم برنامه ها یی  که در حوزه آسیبها انجام شده وبررسی  اثر بخشی و فرایند و اثرات اجتماعی این برنامه ها  عنوان کرد و گفت:  در جهت اثر گذاری  بهتر،باید فرآیند اقدامات  اصلاح بشود که این کار از طریق اصلاح  بعضی از اسناد بالا دستی که ارتباط و همکاری  و هم افزایی  بین دستگاههای مسئول را بیشتر می کند امکان پذیر است و نکته بعدی هم  تخصیص به موقع منابع برای اجرا و ارزیابی به موقع برنامه هاست.

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان نیز با اشاره به فعالیتهای بهزیستی خوزستان در حوزه آسیبهای اجتماعی ،بیان کرد:عزم ملی برای کاهش و پیشگیری آسیبهای اجتماعی در استان یک ضرورت است.

    مهران کریمیان گفت: شرکتهای بزرگ استان  از جمله شرکتهای شستا  باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای پیشگیری،کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به بهزیستی و دستگاهای متولی کمک کنند.

    وی افزود:بهزیستی خوزستان در حوزه آسیبهای اجتماعی خدمات مختلفی را به اقشار آسیب پذیر،کودکان کار و خیابان،زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب  و.. ارائه می کند اما به دلیل حجم بالای کار و  کمبود شدید اعتبارات ،فرسودگی ساختمانهای اینگونه مراکز و کمبود نیروی انسانی  قادر به پوشش دهی این حجم از آسیبها نیست.

    گفتنی است  در این نشست  جمعی از مسئولان  موسسات خیریه و  مراکز غیر دولتی فعال در حوزه  آسیبهای اجتماعی  تحت نظارت بهزیستی، چالش ها ،مشکلات و نیازهای خود را بیان کردند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز527
    دیروز821
    این هفته5044
    این ماه12850
    کل490663

    1403-02-08