جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
Friday, 26 April 2024

    بیش از 12 هزار نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند

    مدیرکل بهزیستی خوزستان با تبریک روز جهانی نابینایان وعصای سفید (15 اکتبر برابر با 23 مهرماه) با شعار "اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان ،نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان" گفت: حضور مستقل نابینایان و کم بینایان در جامعه و مشارکت فعال آحاد جامعه در ارتقای کیفیت زندگی ایشان، اساس توانمندسازی افراد دارای آسیب بینایی و زمینه ساز مشارکت اجتماعی نابینایان است.

    مهران کریمیان با اشاره به اینکه 12 هزار و 685 فرد نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند افزود: از این تعداد 3 هزار و 980 نفرخفیف، 3 هزار و 518 نفر متوسط، 3 هزار و 359 نفر شدید و یک هزار و 827 خیلی شدید هستند.

    وی بیان داشت: ارائه خدمات توانبخشی به معلولین نابینا در مراکز خانواده وکودک نابینا وکم بینا از طریق 2مرکزخانواده وکودک نابینا وکم بینا در شهرستان ایذه وشوش با ظرفیت اسمی هرکدام 50نفر ، ارائه وسایل کمک توانبخشی به نابینایان وکم بینایان (عصا و اسپیکرو ویس رکوردر و...)پرداخت کمک های مالی مستمر و غیرمستمر، پرداخت کمک هزینه دانشجویی و دانش آموزی، اجرای برنامه ‌های توانمندسازی به صورت فعالیت‌های آموزشی، هنری و ورزشی و آموزش مهارت‌ های شغلی و تسهیل فرآیند اشتغال افراد نابینا و کم بینا بخشی از خدمات بهزیستی به  افراد کم بینا و نابینا است.

    کریمیان اظهار داشت: مراکز غیر دولتی آموزشی و توانبخشی خانواده وکودک کم بینا و نابینا به منظور ارائه خدمات توانبخشی به کودکان زیر سن دبستانی نابینا وکم بینا و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده آنان توسط افراد حقیقی و حقوقی و تحت نظارت بهزیستی تاسیس و اداره می شود.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت و سلامت، تردد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعالانه در عرصه های سیاسی و اجتماعی را از جمله مهم ترین مطالبات افراد نابینا و کم بینا دانست و افزود: سازمان بهزیستی به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی، همواره بر لزوم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان توسط کلیه دستگاه ها تاکید داشته و همواره با رایزنی با دستگاه های اجرایی و نهاد های نظارتی در جهت طرح مسائل نابینایان و پیگیری خواسته های آنان اقدام می کند.

    مهران کریمیان همچنین با تاکید بر ضرورت پیشگیری از معلولیت بینایی گفت: پیشگیری  از اختلاالات بینایی به ویژه آمبلیوپی هرساله توسط همکاران ما برای کودکان 3 تا 6 ساله انجام می شود.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه سن طلایی تشخیص این بیماری زیر 6 سال است، با تشخیص و درمان به موقع بیماری های بینایی نظیر آمبلیوپی، استرایسم، عیوب انکساری و... می توان به پیشگیری از این نوع معلولیت کمک کرد.

    کریمیان در پایان یادآور شد: نزدیک به 80 درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است و با ارائه خدمات مشاوره ژنتیک قبل و بعد از ازدواج به خانواده و مراجعات پزشکی جهت بررسی سلامت بینایی به ویژه گروههای پرخطر همانند سالمندان و کودکان می توان از بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز184
    دیروز771
    این هفته3880
    این ماه11686
    کل489499

    1403-02-07