پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 18 April 2024
    Previous Next

    افزایش اعتبارات مددجویی بهزیستی خوزستان در سال۱۴۰۱

    روز پنجشنبه ۲۱مهرماه ،مدیر کل بهزیستی استان خوزستان در جلسه شورای اداری بهزیستی استان که در سالن اجتماعات این اداره کل با حضور معاونین و مسئولان بهزیستی استان و روسای بهزیستی شهرستانها برگزار شد از افزایش اعتبارات مددجویی بهزیستی در سال۱۴۰۱ خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان، مهران کریمیان تصریح کرد: امسال اعتبارات مسکن در بخش مددجویی ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که بیش از ده برابر سال۹۹ و دو برابر سال گذشته افزایش داشته است.

    وی افزود: امسال  در حوزه اشتغال نیز ، بیشترین تسهیلات  به مبلغ ۴هزار و دویست میلیارد ریال  از محل تسهیلات تبصره ۱۶  به مددجویان و معلولان بهزیستی خوزستان تخصیص داده شده ،  که این مبلغ ۵برابر اعتبارات اشتغال در سال گذشته است.

    کریمیان بیان کرد:با توجه به راه اندازی سامانه صدور مجوزها،  به زودی کار صدور پروانه فعالیت مراکز از طریق این سامانه شروع می شود.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان اظهار داشت: در حوزه پیشگیری در زمینه بینایی سنجی،شنوایی سنجی و غربالگری شنوایی نوزادان  رشد چشمگیری حاصل شده و امسال  بعد از مدتها ،تنها مرکز غربالگری معتادان در اهواز راه اندازی شد.

    وی افزود :در حوزه امور اجتماعی  و در دفتر توانمند سازی زنان نیز اعتبارات افزایش یافته و طرحهای خوبی در حال انجام است.

    کریمیان در ادامه گفت: در خصوص کودکان کار و خیابانی نیز شهرداری در نظر دارد مکانی را جهت ساماندهی این کودکان در اختیار بهزیستی قرار دهد  و اجرای طرح توانمند سازی  در محلات کم برخوردار در ۹شهرستان و ۶۶ محله  با کمک NGO ها در حال انجام است.

    مدیر کل  بهزیستی بیان کرد: در حوزه توانبخشی نیز بعد از مدتها و به منظور توسعه مراکز شبانه روزی  معلولان مجوزهای لازم گرفته شده است  و به زودی این مراکز در سطح استان راه اندازی خواهند شد.

    وی افزود: بیش از ۱۴ هزار فر دارای معلولیت که پشت نوبت برقراری مستمری بودند تحت پوشش قرار گرفتند و در ۶ ماهه اول امسال نیز اعتبارات خوبی در خصوص وسایل کمک توانبخشی به معلولان تحت پوشش  پرداخت شده است.

    در ادامه این جلسه  محمد نصیری معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در تماس تصویری  با  حاضرین در جلسه بیان کرد: یکی از اولویتهای  برنامه های حوزه اجتماعی در سال جاری تخصیص اعتبارات ویژه برای  مادران و بانوان  سرپرست خانواری است  که دارای عضو معلول یا همسر معلول هستند .

    وی افزود: در کشور۶۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن هستند و ۵۲ هزار  نفر مستاجر ،که در طرح نهضت ملی مسکن ۵۲ هزار خانوار را تعیین تکلیف می کنیم .

    نصیری از دیگر اولویتهای حوزه اجتماعی بهزیستی را تغییر مراکز شبه خانواده به مدل خانواده محور و سفرهای اردویی برای کودکان تحت پوشش  و تامین کادر نیروی انسانی برای مراکز شبانه روزی دولتی در حد ضرورت و ایجاد مرکز مدیریت حوزه آسیبهای اجتماعی در کشور عنوان کرد.

    امیرحسین عرب‌زاده ،معاون مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی و موسسات غیردولتی و امور مجلس بهزیستی کشور نیز در این جلسه ، در ارتباط تلفنی با مدیر کل بهزیستی خوزستان ، اولویت حوزه مشارکتهای مردمی را جلب و جذب مشارکت شرکتها و صنایع بزرگ در قبال مسئولیت اجتماعی آنها برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مناطق کم برخوردار عنوان کرد و گفت: امسال در حوزه مسکن و اشتغال  اعتبارات خوبی  در نظر گرفته شده است و بهزیستی  استانها، ضمن آماده سازی شغلی جامعه هدف باید در جذب صحیح این اعتبارات اهتمام ویژه و مضاعفی داشته باشند.

    در این جلسه مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور پیدا کرد  و ضمن شنیدن مشکلات  و نیازمندیهای  کارکنان و جامعه هدف بهزیستی از زبان مدیر کل بهزیستی و نماینده روسای بهزیستی شهرستانها ،از نظرات ،پیشنهادات  و مشکلات مطرح شده  استقبال کرد و   قول مساعد داد که تا حد امکان در جهت   رفع نیازها و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز بهزیستی  همکاری لازم را داشته باشد.

     گفتنی است در این جلسه ،روسای بهزیستی شهرستانها در ۶ کارگروه پشتیبانی،توانبخشی،پیشگیری،اموراجتماعی،مشارکتهای مردمی و فناوری اطلاعات تقسیم و در خصوص سیاستهای جاری سازمان و برنامه ها و مشکلات شهرستانها بحث و تبادل و نظر شد و در پایان نماینده هر کارگروه گزارشی از نتایج حاصل از این جلسه را ارائه کردند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز480
    دیروز455
    این هفته2536
    این ماه6899
    کل484712

    1403-01-30