جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 29 March 2024

    دررسانه | ۳ هزار مسکن مددجویی طی هفته جاری در کشور بهره برداری می شوند

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: طی هفته جاری ۳ هزار مسکن مددجویی در سطح کشور بهره برداری می شوند.

    به گزارش خبرنگار دزآفاق، سید مرتضی حسینی صبح امروز یکشنبه در آیین افتتاح ۴ مرکز نگهداری، خیریه و مشاوره زیر نظر بهزیستی دزفول که در محل خانه کودک و نوجوان رادمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و عید غدیر خم، اظهار کرد: امروز ۱۲ مجموعه سازمان بهزیستی در خوزستان که در حال ارائه خدمت هستند بهره برداری شدند.

    وی با بیان اینکه امروز ۱۱۹ نوع مشاغل خانگی کوچک و بزرگ در سطح استان خوزستان نیز افتتاح شدند، افزود: همچنین طی هفته جاری ۳ هزار مسکن مددجویی در سطح کشور بهره برداری می شوند.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: بیش از ۶۰۰ مرکز کودک و نوجوان در سطح کشور وجود دارد که وظیفه توانمندسازی و تربیت ۹ هزار کودک و نوجوان که توسط مردم یا دستگاه قضا به این مراکز سپرده شوند را بر عهده دارند. آمار این کودکان و نوجوانان به دلیل رشد و حضور آنها در جامعه و ورود کودکان جدید به طور مرتب در حال تغییر است.

    حسینی بهزیستی را یک سازمان امدادی و حمایتی از جنس مدیریت بحران برشمرد و گفت: خدمات سازمان بهزیستی صرفا به افراد تحت پوشش محدود نمی شود، بلکه این سازمان با تمام افراد جامعه و بخشی از اتباع خارجی سرکار دارد و به ۸۵ میلیون ایرانی در زمینه های مختلف از جمله آزمایش های ژنتیک، مشاوره های پیش از ازدواج و تولد، بدو تولد، اعتیاد، گروه های آسیب دیده و سالمندان به ارائه خدمت می پردازد.

    وی بیان کرد: این سازمان ۱۵۰ نوع خدمات به طور مستقیم به ۷ میلیون نفر مددجو و توانخواه که تحت پوشش این سازمان در سطح کشور هستند ارائه می دهد.

    حسینی یکی از اولویت های مهم سازمان بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف سازمان برشمرد و افزود: به منظور حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی مددجویان، اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی سازمان در سال جاری افزایش چشمگیری یافته است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: علاوه بر توجه ویژه به موضوعات مهارت افزایی و توانمندسازی برای جامعه هدف در خوزستان، امسال بنا داریم تا تسهیلات تبصره ۱۶ رشد ۵ برابری داشته باشد.

    حسینی در پایان گفت: سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال جامعه مخاطب خود در نظر گرفته بود اما امسال این اعتبار به بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت تا یک گام اساسی در زمینه رشد و اشتغالزایی افراد تحت پوشش سازمان برداشته شود.

    به گزارش دزآفاق، به مناسبت هفته بهزیستی و عید غدیر خم و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، ۴ مرکز شامل خانه کودک و نوجوان، مرکز نگهداری از معلولان خفیف، یک موسسه خیریه و یک مرکز مشاوره زیر نظر بهزیستی دزفول افتتاح شدند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز522
    دیروز613
    این هفته3012
    این ماه10507
    کل476787

    1403-01-10