پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    به زودی سامانه جدید مراکز مثبت زندگی راه اندازی خواهد شد

    معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی بهزیستی کشورصبح امروز در جلسه هم اندیشی با شورای معاونین بهزیستی خوزستان ، از راه اندازی سامانه جدید مراکز مثبت زندگی در آینده نزدیک خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،حجت الاسلام والمسلمین حمزه شریفی دوست ،در این نشست  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت  با سعادت حضرت مهدی (عج) بیان کرد:  ۲۲ فعالیت برای مراکز مثبت زندگی  تعریف شده اما  با توجه به اینکه این طرح  در مدت زمان کوتاهی و بدون برنامه ریزی و تمهیدات کافی راه اندازی شده است  بعضی از این مراکز  با مشکلات ساختاری در ارائه خدمات به جامعه هدف روبرو هستند.
    وی هدف از سفر به استان خوزستان و برگزاری این جلسه را  استفاده از نقطه نظرات همکاران به منظور بهبود روند خدمات رسانی به جامعه هدف عنوان کرد و گفت: جلسات مختلفی با معاونتهای تخصصی در ستاد بهزیستی کشور برگزار شده و همچنین به استانهای مختلفی سفر کرده و از نزدیک نقطه نظرات همکاران را جمع بندی  و فعالیتهای تخصصی  قابل واگذاری به مراکز مثبت زندگی احصا شده و با  راه اندازی سامانه جدید این فعالیتها تعریف خواهد شد.
    حجت الاسلام شریفی دوست  با  بیان اینکه  برنامه جامع ساماندهی فعالیتهای مراکز مثبت زندگی با تاکید  معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشوردر حال تدوین است ،افزود: سامانه‌ی جامع خدمات بهزیستی، به گونه‌ای طراحی می‌شود که حالت سامانه‌ی مادر را داشته باشد و کارکرد سایر سامانه‌های بهزیستی در این سامانه پیش‌بینی شود و  به عنوان مرجع خدمات بهزیستی، تمام فعالیت‌ها و خدمات ویژه‌ سازمان بهزیستی را پوشش می‌دهد.
    سرپرست بهزیستی استان خوزستان در این نشست، با تبریک سالروز ولادت امام زمان  (عج) ضمن بیان  مشکلات و چالش‌های مراکز مثبت زندگی ،ابراز امیدواری کرد که با آسیب شناسی و بررسی دقیق مشکلات وراه اندازی سامانه جامع خدمات بهزیستی بتوانیم این مراکزراساماندهی نمائیم تاخدمات مناسبی رابه معلولان ومددجویان عزیز ارائه کنند.
    مهران کریمیان با اشاره به گستردگی وآماربالای جامعه هدف تحت پوشش و فعالیتهاوبرنامه های متعدد ومتنوع بهزیستی بیان کرد از بدو تاسیس مراکز مثبت، جلسات توجیهی وآموزشی مختلفی با مدیران و مددکاران آنها برگزار کردیم واین مراکزهم به عنوان بهزیستی های کوچک درمحلات  عملکردنسبتا  خوبی داشته اند.
    کریمیان گفت:۱۸۸ مرکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می کنند و دو مرکز نیزدر شرف تاسیس هستند  که تاکنون تعداد ۷۷ هزار و ۳۵۹  پرونده  به این مراکز واگذار شده و ۳ هزار و ۳۶۵ پرونده دیگرآماده توزیع هستند.
    در این نشست، همچنین، رامین کیانی رئیس اداره فناوری اطلاعات و مسئول مراکز مثبت زندگی استان ، گزارشی از وضعیت مراکزوخدمات آنها، نیروهای انسانی،امکانات و  آموزش‌ها ی انجام شده ارائه داد.
    در پایان معاونین و مسئولان بهزیستی استان، نقطه نظرات و راهکارهای لازم به منظور رفع چالش ها و مشکلات پیش رو مراکز مثبت زندگی  و بهبود ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش بهزیستی را ارائه کردند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز304
    دیروز424
    این هفته2181
    این ماه9676
    کل475956

    1403-01-09