چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Wednesday, 24 April 2024

    در رسانه | ۳۰ گروه از نوجوانان خوزستان در طرح آسیب‌های اجتماعی شرکت کردند

    اهواز - ایرنا - معاون امورتوسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با بیان اینکه در طرح آسیب‌های اجتماعی(مانا) نوجوانان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی محلات خود را شناسایی و اولویت‌بندی می‌کنند گفت: ۳۰گروه از نوجوانان خوزستان زیرنظر کارشناسان پیشگیری بهزیستی در این طرح شرکت کردند.

    علی حسن زاده روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت اجتماعی نوجوانان در این طرح سبب توانمندسازی گروه مخاطب و موجب افزایش کارایی و اثربخشی برنامه‌های پیشگیری در طرح مانا می‌شود.

    وی افزود:این طرح به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر توسط تسهیلگران موسسات و مراکز غیردولتی طرف قرارداد بهزیستی به نوجوانان محلات تفهیم و توسط خود نوجوانان در محله‌ها و به ویژه مناطق آسیب‌پذیر اجرایی می‌شود.

    معاون پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: این طرح با هدف ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی و به منظور آشنایی نوجوانان با مسایل و مشکلات زندگی به ویژه در خانواده، محله، مدرسه و مشارکت آنها در ارایه طرح و راه حل‌های خلاقانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طراحی شده است.

    وی ادامه داد: این طرح درخوزستان با توجه به شرایط کرونا به صورت مجازی توسط ۲۸ تسهیلگر و مربی دوره دیده در ۱۷ گروه دختر و ۱۳ گروه پسر تشکیل شد که ۲۶۳ دختر و ۲۱۰ پسر در این طرح شرکت کردند و با جمع‌بندی نظرات‌ آنها، راهکارهای کاهش آسیب اجتماعی را ارایه کردند.

    حسن زاده افزود: این طرح امسال با موفقیت به صورت مجازی و در بستر اسکای روم در شهرستان‌های اهواز، آبادان، اندیمشک، رامشیر، رامهرمز، شوش، گتوند، ماهشهر، دشت آزادگان، دزفول اجرا شد.

    وی با اشاره به موضوعات و مشکلات مهم از نگاه نوجوانان در این طرح بیان کرد: موضوعات آموزشی از قبیل آموزش مهارت زندگی، افزایش اعتماد به نفس، مهارت نه گفتن، آموزش والدین، مهارت فرزند پروری به والدین ، و موضوعات اقدام محلی مانند اعتیاد، مساله اجتماعی کودکان کار، احداث دبیرستان، ترک تحصیل نوجوانان، نظافت محله از جمله این موضوعات است.

    طرح مانا از طرح‌های پیشگیری سازمان بهزیستی است که از طریق مشارکت اجتماعی نوجوانان برای شناسایی، کاهش و برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات آنها توسط خودشان اقدام می‌گردد. این اقدام از طریق حضور تسهیلگر آموزش دیده در گروه محلی صورت می‌پذیرد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز278
    دیروز692
    این هفته2676
    این ماه10482
    کل488295

    1403-02-05