جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 19 April 2024

    دررسانه | ۱۲۹ کودک کار در خوزستان ساماندهی شدند

    اهواز - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان گفت: ۱۲۹ کودک کار و خیابانی در سطح خوزستان از ابتدای امسال تاکنون شناسایی شده و در مراکز زیرپوشش بهزیستی پذیرش و ساماندهی شده‌اند.

    محمد رضا عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد  کودک کار شناسایی شده ۱۲۶ نفر پسر و سه نفر دختر هستند افزود: همچنین سه کودک کار اتباع خارجی که دارای مدارک هویتی هستند از مراکز بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و تعدادی از این کودکان که بدون مدارک هویتی هستند وضعیت آنها در دست بررسی است.

    وی گفت: کودکان کار برخی به صورت خودمعرف و تعدادی هم توسط تیم تخصصی (مددکاران و روانشناسان ) مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده که زیر نظارت بهزیستی در خوزستان و در شهرستان‌های اهواز، اندیمشک، آبادان، دزفول  و مسجدسلیمان فعالیت دارند شناسایی و پذیرش می‌شوند.

    عباسی ادامه داد: خدمات روانشناسی و مددکاری، پیگیری قضایی در صدور شناسنامه برای کودکان فاقد مدارک هویتی، پیگیری تحصیلی کودکان بازمانده از مدرسه و معرفی به آموزش و پرورش، توزیع تبلت دانش آموزی، ارایه خدمات پزشکی و درمانی و انجام تستHIV از کودکان وخانواده ،صدور دفترچه بیمه درمانی و معرفی کودک یا اعضای خانواده به سازمان فنی وحرفه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندسازی از جمله خدمات برای توانمند سازی کودکان کار است.

    وی بیان کرد: در مواردی که سرپرست خانواده کودک کار، معتاد است به مراکز و کمپ ترک اعتیاد معرفی می‌شوند و پیگیری مددکاری و مشاوره فردی و گروهی نیز برای این کودکان انجام می‌گیرد.

    معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه غیر از بهزیستی دستگاه‌های دیگر نیز مسوول ساماندهی کودکان کار و خیایان هستند توضیح داد: طبق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب هیات وزیران سال ۸۴، علاوه بر سازمان بهزیستی ۱۱ دستگاه دیگر اعم از نیروی انتظامی، تامین اجتماعی ، بیمه خدمات درمانی، صداوسیما، هلال احمر، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای ،علوم پزشکی و ....در این راستا وظایف خاص خود را دارند و موظفند به کودکان خدمات ارایه کنند.

    وی آموزش و آگاه سازی خانواده‌ها را از جمله راه‌های کنترل و حضور کودک کار در اجتماع  دانست و گفت: تامین اعتبار لازم برای توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آنها با هدف کاهش آسیب و حضور کودک در خیابان، همچنین کاهش تورم اقتصادی جامعه و بهبود وضعیت معیشت و زندگی مردم و گروه‌های آسیب پذیر را از جمله این اقدامات برشمرد.

    بهزیستی خوزستان دارای ۶ مرکز حمایتی  است. ۲ مرکز در اهواز و چهار مرکز در شهرستان‌های اندیمشک، مسجدسلیمان، آبادان و دزفول در حال ارایه خدمت به کودکان کار هستند.

    کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به طوری که این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی محروم می‌کند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز449
    دیروز663
    این هفته3168
    این ماه7531
    کل485344

    1403-01-31