جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 19 April 2024

    در رسانه | آغاز برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در خوزستان

    معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از آغاز به کار برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در استان خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، علی حسن زاده گفت: جامعه هدف این برنامه که به صورت پایلوت در شهرستان هویزه انجام می‌شود، ۳۰۴ زن سرپرست خانوار در این شهرستان هستند.

    وی با اشاره به اینکه برنامه کشوری آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها از سال ۷۵ با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره‌ معلولیت‌های شایع و راه‌های پیشگیری از آن‌ها شکل گرفت، افزود: این برنامه تا به امروز با تمرکز بر آموزش افراد (با تأکید بر زنان و افراد روستایی) و سایر گروه‌ها، در جمعیت ۱۵ تا ۴۵ سال، در تمام استان‌های کشور فعال است.

    حسن زاده هدف از این برنامه را آگاهسازی افراد درباره عوامل ایجاد معلولیت‌ها و آموزش چگونگی پیشگیری از آن‌ها و ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎی ﺯﻳﺎﻥ ﺑﺨﺶ ﺍﻓﺮﺍﺩ، ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻫﺎ ﺑه ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎی ﺳﻮﺩﺑﺨﺸی که ﺑﺮ ﺳﻼﻣﺖ ﻛﻨﻮﻧی ﻭ ﺁﻳﻨﺪﻩ آن‌ها ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣی ﮔﺬﺍﺭﺩ، عنوان کرد.

    معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان ضمن اشاره به اینکه دوره آموزشی مذکور از دی ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد، بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها که از سال ۹۵ برای دانش آموزان مقطع متوسطه انجام می‌شد متوقف گردید و اکنون پس از دوسال از نو در سطح زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی آغاز به کار کرده است.

    این مقام مسئول اظهار کرد: عناوین این دوره شامل؛ سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی- اسکلتی، سلامت بینایی و شنوایی، ژنتیک و مشاوره ژنتیک و ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی ﺍﺯ ﺣﻮﺍﺩﺙ اعم از ترافیکی و غیرترافیکی است.

    حسن زاده ادامه داد: همه مربیان دوره که شامل پزشک عمومی، کارشناس بهداشت و کارشناس روانشناسی هستند، پس از طی کردن دوره آموزشی و توجهی انتخاب شده اند.

    گفتنی است؛ ۲۸ هزار و ۶۱۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان خوزستان هستند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز641
    دیروز663
    این هفته3360
    این ماه7723
    کل485536

    1403-01-31