شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 18 May 2024

    دررسانه|۶ مرکز گذری و سرپناه برای معتادان در خوزستان فعال است

     اهواز - ایرنا - معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان خوزستان با بیان اینکه ۶ مرکز گذری و سرپناه برای معتادان در خوزستان فعال است گفت: این مراکز شامل چهار مرکز ویژه مردان و ۲ مرکز ویژه زنان درخوزستان فعال است که به ارایه خدمات کاهش آسیب اعتیاد می‌پردازند.

    علی حسن زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر در زنان افزود: با توجه به مشکلات ویژه زنان ۲ مرکز گذری و سرپناه در شهرستان های اهواز و اندیمشک با ظرفیت هر مرکز ۳۰ نفر، و چهار مرکز مردان در شهرستان‌های مسجدسلیمان، آبادان، اهواز و اندیمشک، و نیز یک مرکز اجتماع درمان مدار ویژه بانوان در اهواز، ۲ تیم سیار مستقل ویژه زنان در اهواز و ۲ موبایل ون زیرنظارت بهزیستی خوزستان در شهرستان اهواز درحال ارایه خدمات به معتادان سخت دردسترس، در پاتوق های شناسایی شده هستند.

    وی افزود: هدف اولیه تاسیس مراکز گذری و سرپناه، کاهش عواقب بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی به دنبال مصرف روانگردان قانونی و غیرقانونی است که لزوما با کاهش مصرف مواد همراه نیست و فرد مصرف کننده، خانواده و اجتماع از کاهش آسیب بهره‌مند می‌شوند.

    معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به ارایه خدمات کاهش آسیب در این مراکز بیان کرد: آموزش و اطلاع رسانی، توزیع سرنگ و سوزن، خدمات شبه درمانی با مواد شبه اپیوئیدی، خدمات تشخیص HIV و توجه به انجام تست، ارایه درمان ARV به مبتلایان HIV، برنامه ترغیب و توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک و الکل، تشخیص، مراقبت و درمان بیماری های مقاربتی، بیماری سل و تشخیص، مراقبت، درمان و واکسیناسیون هپاتیت از جمله این خدمات است.

    وی با بیان اینکه کلیه خدمات مرکز گذری و سرپناه ،صددرصد رایگان است ادامه داد: علاوه بر خدمات کاهش آسیب، سه وعده غذای گرم، خدمات مددکاری و روانشناسی رفتاری، توزیع لباس در فصول زمستان و تابستان و نیازسنجی و مهارت آموزی به منظور اشتغال مددجو اشتغال در این مراکز ارایه می‌شود.

    حسن زاده گفت: ارایه خدمات کاهش آسیب اجتماعی یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که نیازمند یاری کلیه دستگاه‌های متولی و خیران است.

    طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده نرخ شیوع مواد مخدر در جامعه ایران ۴/ ۵ دهم درصد است که از این رقم ۱۰ درصد معتادان را زنان دارای اعتیاد به مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز267
    دیروز527
    این هفته3915
    این ماه9441
    کل502267

    1403-02-29