پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    به مناسبت روز جهانی سالمندان:بخشی از خدمات بهزیستی خوزستان به سالمندان تشریح شد

    مدیرکل بهزیستی خوزستان ضمن گرامیداشت هفته تکریم و منزلت سالمندان (۶تا ۱۲مهرماه) با شعار "بهره مندی همه سنین از فناوری دیجیتال" و تبریک روز جهانی سالمندان(9 مهر)،بخشی از خدمات بهزیستی خوزستان به سالمندان تحت پوشش را تشریح کرد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان  ،غلامرضا صدیق راد با اشاره به شعار هفته تکریم و منزلت سالمندان (۶تا ۱۲مهرماه) با عنوان  "بهره مندی همه سنین از فناوری دیجیتال" و تبریک روز جهانی سالمندان(9 مهر) گفت : یکی از گروه های هدف بهزیستی، سالمندان هستند که سازمان افتخار   خدمات رسانی  به این عزیزان را دارد.

     صدیق راد بیان کرد: در حال حاضر ۱۸مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی خوزستان ، خدمات توانبخشی، آموزشی و مراقبتی به ۸۲۷ سالمند ارائه می کنند که از این تعداد ۵ مرکز خدمات توانبخشی در منزل، ۸ مرکز توانبخشی شبانه روزی و ۵مرکز توانبخشی آموزشی روزانه سالمندان هستند.
    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان با تأکید بر لزوم تقویت مشارکت اجتماعی سالمندان، مدیریت اوقات فراغت، ورزش، بهداشت، سلامت، ارتقاء رفاه و وضعیت معیشتی، گسترش فضاهای آموزشی و توانبخشی سالمندی و برخورداری یکسان سالمندان از حقوق شهروندی بیان داشت:سازمان بهزیستی ازجمله متولیان خدمات حمایتی، رفاهی و توانبخشی به جامعه هست ،که بیش از نیم قرن است که خدمات خود را به سالمندان عزیز در دو محور خانواده و مراکز شبانه روزی ارائه می کند.
    وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۹۴ سالمند ازخدمات مراکز روزانه توانبخشی و هزار و ۱۸۷نفر از ظرفیت های برنامه (CBR)توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره مند می شوند.
    مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد : با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ملاقات عمومی در مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان ، شرایط دیدار غیرحضوری باخانواده ها به صورت مجازی فراهم شده است و همچنین وا کسیناسیون کلیه سالمندان مقیم مراکز شبانه روزی و پرسنل آنان در اولین گروه واکسیناسیون یعنی از اسفند ماه سال گذشته انجام شد. غلامرضا صدیق راد همچنین گفت: از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان در ایام شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی و غیر حضوری به ایشان و همچنین پیگیری خدمات توانبخشی به سالمندان تحت نظارت به صورت مجازی و تلفنی از طریق مراکزآموزشی روزانه و مراقبت در منزل بوده است.
    وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای جمعیت سالمند کشور تصریح کرد:توجه به سلامت جسم و روان این عزیزان همواره از دغدغه های مهم سازمان بهزیستی بوده است و امیدواریم نسبت به آموزش فرهنگ سالمندی و آگاهسازی به آحاد جامعه و نیازهای این قشر توجهات گسترده تری صورت گیرد .

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز587
    دیروز424
    این هفته2464
    این ماه9959
    کل476239

    1403-01-09