پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    دررسانه|طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال در خوزستان آغاز شد

    اهواز - ایرنا - معاون توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خوزستان از اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تاپنج سال از شهریور جاری تا پایان امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،علی حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به اهمیت حس شنوایی در یادگیری و پیشرفت آموزشی کودکان، این طرح با هدف ردیابی و شناسایی اختلالات شنوایی در کودکان پیش از ورود به فرآیندهای آموزشی انجام می‌گیرد.
    وی افزود: این  طرح پارسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک در خوزستان اجرا نشد ولی امسال با همکاری مراکز مثبت زندگی زیر نظارت بهزیستی خوزستان و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان و با مشارکت هفت شنوایی شناس از بخش غیردولتی و با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شده است.

    معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان بیان کرد: در اجرای این طرح شنوایی شناسان همکار با اجرای سه آزمون استاندارد عملکرد بخش‌های مختلف سیستم شنیداری کودکان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

    سنین پیش از مدرسه، زمان طلایی یادگیری زبان و رشد مغز کودک است. کوچک‌ترین کم­ شنوایی حتی در یک گوش می‌­تواند بر آن تاثیرگذار باشد . آگاهی از بروز اختلال در شنوایی کودک و درمان سریع و به موقع آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز310
    دیروز424
    این هفته2187
    این ماه9682
    کل475962

    1403-01-09