پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    اقدامات پدافندی اهمیت بالایی در پیشگیری از حوادث دارد

    مدیر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در جلسه مدیریت بحران بهزیستی خوزستان با حضور مدیر کل،معاونین و روسای بهزیستی شهرستانهای استان که از طریق وب برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت بالای پدافند غیر عامل در پیشگیری از وقوع حوادث و خسارتها عنوان کرد: یک هفته قبل از بارندگی های اخیر ضمن اعلام آماده باش به استانها ،دستورالعملهای لازم ابلاغ و همچون سنوات قبل ، استانهای معین برای ارائه خدمات و کمکهای لازم به استانهای خسارت دیده مشخص شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان محمد رضا کاظم زاده ضمن تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای  کاهش خسارات ناشی از بارندگی های شدید و سیل، رعایت دستورالعملهای ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی کشور را خواستار شد.
    وی با اشاره  به نقش آفرینی خوب  تیمهای اورژانس اجتماعی، محب و توانبخشی مبتنی بر جامعه  بهزیستی در بحرانها  افزود: تیمهای اورژانس اجتماعی و محب و  کارشناسان cbr (توانبخشی مبتنی بر جامعه) با  ارائه خدمات روانشناختی و توانبخشی به جامعه هدف ،  نقش  بسزایی در  کاهش استرس و  اضطراب ناشی از بحرانهای مختلف  داشته اند.

    مدیر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور با  بیان اینکه  بهزیستی فعالیتها و وظایف گسترده ای را برعهده دارد گفت:  پرداخت های  الکترونیکی سازمان مثل  مستمری مددجویان ،یارانه مراکز ، سامانه  دانشجویی  و... در راستای شفاف سازی و پاسخگویی به مردم  و دولت الکترونیک   و دسترس پذیر بودن خدمات سازمان در طول شبانه روز برای جامعه هدف و مردم است .

    وی افزود: مراکز مثبت زندگی  در سطح کشور در حال راه اندازی است و  در صورت ارائه خدمات مناسب و اصولی توسط این مراکز  ضمن بالا رفتن راندمان کار ، مراجعات حضوری و غیر ضرور به ادارات بهزیستی در سراسر کشور کاهش خواهد یافت.


    کاظم زاده  گفت: انتظار داریم جلسات مدیریت بحران در استان ها  به طور مستمر  و ماهیانه برگزار و کلیه مراکز آمادگی لازم در شرایط بحرانی را داشته باشند تا در شرایطی مثل قطعی برق ،سیل و سایر موارد به موقع  با تجهیزات و اقدامات پدافندی وارد عمل شوند.


    وی افزود: قانون مدیریت بحران برای همه دستگاهها ابلاغ شده  و بر اساس این قانون کلیه اموال منقول و غیر منقول  مراکز باید بیمه شوند.


    مدیر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور در پایان از اقدامات  صورت گرفته توسط ستاد مدیریت بحران استان تقدیر کرد. 


    مدیر کل بهزیستی خوزستان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات  ستاد مدیریت بحران استان در بحرانها و خصوصا بارندگی های اخیر گفت:  دستورالعملهای ابلاغی سازمان بهزیستی کشور به شهرستانها  ارسال و  برنامه ریزی و پیش بینی های لازم و اقدامات پیشگیرانه   انجام شد.


    غلامرضا صدیق راد گفت: برای  مراکز آسیب خیز  مکانهایی بعنوان مراکز ایمن و معین در نظر گرفته شد تا در شرایط بحرانی  و قبل از وقوع حادثه  خدمات و تجهیزات امدادی  و نقل و انتقال سریع  به مراکز امن انجام شود.


    گفتنی است مدیر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور به همراه مدیر کل بهزیستی خوزستان از منازل تعدادی از  مددجویان در مناطق سیل زده شهر  کارون بازدید کردند.

    IMG 3968IMG 3970IMG 3989IMG 4003IMG 4018

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز342
    دیروز424
    این هفته2219
    این ماه9714
    کل475994

    1403-01-09