سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
Tuesday, 16 April 2024

    در رسانه|بازگشایی مهدهای کودک خوزستان از امروز

    ایسنا/خوزستان معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان از بازگشایی مهدهای کودک سراسر استان از امروز خبر داد.

    محمدرضا عباسی در این خصوص گفت: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس جمهور، کلیه مهدهای کودک از ۲۴ خردادماه بازگشایی شدند.

    به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در راستای افزایش استانداردهای لازم تمهیداتی برای حضور کودکان در مهدهای کودک در نظر گرفته شده است.

    معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان افزود: ضدعفونی کامل مهدهای کودک قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک، حضور پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی، نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که به تحرک بالا نیاز دارد، تغییر چیدمان کلاس‌ها، عدم حضور اولیاء و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک، اخذ تعهد از اولیاء مبنی بر اطلاع‌رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه، از جمله برخی از این تمهیدات است.

    عباسی با اشاره به تقسیم‌بندی نواحی آلوده به کرونا به سه دسته سفید، زرد و قرمز بیان کرد: در شهرستان‌های منطقه سفید و زرد مهدهای کودک موظف به فعالیت با نصف ظرفیت برای کودکان زیر دو سال و دو تا چهار سال هستند. در مناطق سفید برای کودکان پنج و شش سال فعالیت آزاد و در مناطق زرد فعالیت مهدهای کودک برای کودکان پنج و شش سال با نصف ظرفیت و با اولویت مادران شاغل است.

    وی درباره فعالیت مهدهای کودک مناطق قرمز یادآور شد: فعالیت با یک سوم ظرفیت برای کودکان زیر دو سال و دو تا چهار سال و فعالیت با نصف ظرفیت برای کودکان پنج تا شش سال با اولویت مادران شاغل، در دستور کار مهدهای کودک مناطق قرمز قرار گرفته است.

    عباسی در پایان خاطرنشان کرد: بازگشایی مهدهای کودک اختیاری است.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز291
    دیروز442
    این هفته1441
    این ماه5804
    کل483617

    1403-01-28