شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 20 April 2024

    ۳۶ کودک کار در اندیمشک شناسایی شد

    رئیس اداره بهزیستی اندیمشک از شناسایی ۳۶ کودک کار در سال جاری خبر داد.

    فرحناز بیروم وند بمناسبت ۱۲ ژوئن مقارن با ۲۳ خرداد بیان داشت ؛ این روز از سوی سازمان بین‌المللی کار ، روز جهانی منع کار کودکان نام‌گذاری شده‌ تا بلکه از این طریق توجه برخی از دولت‌ها و فعالان اجتماعی به یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی جلب گردد و با افزایش آگاهی در مورد حقوق کودکان و نحوه برخورد با این کودکان ، بتوانند حتی‌الامکان از میزان آسیب‌های وارده به این کودکان بکاهند.

    وی افزود: مردم به واسطه نوع رفتارشان دربرابر این کودکان مسئول‌اند و در این زمینه رفتارهای ترحم‌آمیز و تحقیرآمیز در خصوص کودکان کار وجود دارد که هیچ‌کدام از آن‌ها صحیح نیست و تبعات خوبی را به دنبال ندارد و لازم است با این کودکان به صورت منطقی برخورد شود.

    رئیس اداره بهزیستی اندیمشک در ادامه گفت:البته نباید فراموش کنیم که ‌کودکان عموما به دلیل فقر اقتصادی و در مواردی فقر فرهنگی، به اجبار از دنیای کودکی خود به دنیای کار وارد می‌شوند ومجبورند برای کسب درآمد خانواده یا دیگر افراد به انجام شغل‌هایی بپردازند که سلامت جسمانی و روانی آنان را بخطر می اندازد.

    بیروم وند بیان کرد: اعتقاد ناشی از فقر فرهنگی که باید پسر کار کند تا مرد شود، یا دختر نیازی به تحصیل ندارد چون باید زود ازدواج کند، در نتیجه دختر به جای تحصیل در مدرسه در خانه مانده و پسر خانواده هم از سن کم به کار در اجتماع مشغول می شود ، در نتیجه این کودکان از انواع حقوق کوتاه مدت و بلند مدت خود محروم و آسیب‌های بسیار زیادی می‌بینند از جمله مهم‌ترین این آسیب‌ها می‌توان به محروم شدن از حق تحصیل و مواجه شدن مکرر با خشونت اشاره کرد.

    وی در ادامه اظهار نمود : اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان اندیمشک در راستای رسالت خود، گشت زنی‌هایی را در سطح معابر،میادین و چهارراه‌ها داشته تا با جذب و شناسایی این کودکان به انجام اقدامات و مداخلات تخصصی مددکاری اجتماعی و روانشناسی با رویکرد خانواده محور بپردازد. که حاصل این تلاش: شناسایی۳۶ کودک کار و خیابان در سال جاری بوده است.

    فرحناز بیروم وند در پایان به بیان برخی از اقدامات مرکز حمایتی-آموزشی کودک و خانواده(مرکز کودک کار) تحت نظارت این اداره پرداخت  و گفت: بهره‌گیری از فناوری و شناسایی هویت کودکان کار و خیابان از روی عنبیه چشم و تشکیل بانک اطلاعاتی جامعی از این کودکان ، پیگیری تحصیلی کودکان بازمانده از مدرسه و معرفی به آموزش و پرورش ، توزیع تبلت دانش آموزی(در زمان آموزش مجازی) ، ارایه خدمات پزشکی و درمانی و انجام تست HIV از کودکان وخانواده  ،صدور دفترچه بیمه درمانی ، معرفی کودک یا اعضای خانواده به سازمان فنی وحرفه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آن‌ها با هدف کاهش آسیب و حضور کودک در خیابان از اقدامات این مرکز است.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز642
    دیروز724
    این هفته4085
    این ماه8448
    کل486261

    1403-02-01