پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    در رسانه|نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی دزفول برگزار شد

    روز دوشنبه ۲۳ خردادماه سعید ایثاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان دزفول در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دزفول در سالن جلسات اداره بهزیستی این شهرستان و با حضور مسئول شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ،معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول،دادستان عمومی وانقلاب دزفول و اعضای شورا ، با ارائه گزارش یکساله از اقدامات انجام شده گفت: اقدامات سازمان بهزیستی بر روی پیشگیری سطح یک، سطح ۲ (درمان) و سطح سه (توانمندسازی) است.

    به گزارش ایرنا،سعید ایثاری افزود: برای اقدامات سطح یک پیشگیری،  آموزش چهره به چهره، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد حضوری، وبینار و سمینار مجازی، برگزاری نشست‌های مختلف ویژه شهرستان و افراد مختلف برگزار و اقدامات فرهنگی دیگری چون تبلیغات و تولید محتوا با همکاری دستگاه‌های ذیربط در زمینه اعتیاد انجام شد.
    وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از طریق ۱۲ مرکز مثبت زندگی تحت پوشش آموزش قرار گرفتند، ادامه داد: ۷۴۱ نفر سال گذشته در مراکز اقامتی و ۹۲ نفر در مرکز تی سی جمع آوری و نگهداری شدند.

    راه اندازی سه کمپ ترک اعتیاد در دزفول در مرحله موافقت اصولی است

    رئیس اداره بهزیستی دزفول به ۱۳ بازدید با همکاری شورای مواد مخدر از کمپ‌ها و ۳۲ بازدید از کمپ‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: درخواست راه اندازی کمپ با همکاری شورای مواد مخدر بررسی می‌شود ضمن اینکه در حال حاضر سه کمپ در مرحله موافقت اصولی قرار دارند. 
    وی افزود: سال گذشته در حوزه پیشگیری سطح سه و توانمندسازی نیز به ۱۸ نفر از بیماران بهبود یافته فاقد شغل وام ۵۰۰ میلیون ریالی اشتغال اعطا و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای کمک هزینه مسکن واگذار شد علاوه بر این اقدامات، انشعاب برق و آب افراد نیازمند نیز به صورت رایگان وصل شد.
    ایثاری اظهارداشت: برای ۷۸ نفر چهار میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال تخفیف درمان در مرکز تی سی پرداخت و ۳۲ نفر به بیمه سلامت معرفی شد.

    وی با بیان اینکه دزفول به عنوان شهر حرفه، پذیرای مهاجران بدون حرفه است، افزود: این مهاجران وقتی وارد دزفول می‌شوند آسیب‌هایی نیز به همراه دارند.

    رییس بهزیستی دزفول بیان کرد: دزفول یک شهر پرحاشیه نشین است و اعتبارات درنظر گرفته شده برای آن کافی نیست از این رو از شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تقاضا می‌شود اعتبارات بیشتری در این حوزه اختصاص دهد.

    وی افزود: شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید کمپ  نگهداری یا کمپ ماده ۱۶ داشته باشند که دزفول توانایی اداره این مرکز را دارد لذا برای رفع بخشی از آسیب‌ها باید مجوز آن صادر شود.
    ایثاری  در پایان گفت: کمپ بانوان در دزفول نداریم که پیگیری‌های انجام شده در این خصوص نیز نتیجه نداده است.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز463
    دیروز424
    این هفته2340
    این ماه9835
    کل476115

    1403-01-09