پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    رئیس اداره بهزیستی شهرستان اندیمشک: به‌دلیل شیوع کرونا نگهداری افراد کارتن‌خواب و متجاهر در مراکز منع شده است

    رئیس اداره بهزیستی شهرستان اندیمشک گفت:به‌دلیل شیوع کرونا نگهداری افراد کارتن‌خواب و متجاهر در مراکز منع شده است.

    13990720000298 Test PhotoN

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان به نقل از خبرگزاری فارس فرحناز بیروم‌وند رئیس اداره بهزیستی اندیمشک، گفت: این شهرستان دارای یک مرکز گذری کاهش آسیب dic و ۲ مرکز سرپناه شبانه مردانه و زنانه است.

    وی افزود: این مرکز dic دارای ۴۷۰ پرونده است که روزانه ۵۰ نفر به این مراکز مراجعه و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

    بیروم‌وند گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نگهداری افراد کارتن‌خواب و متجاهر در مراکز منع شده، در این ایام اداره بهزیستی اندیمشک با ایجاد کانکس‌هایی در سطح شهرستان و با استفاده از مراکز رهگذری آسیب و سرپناه، اقدام به ارائه خدمات به این افراد می‌کند.

    وی تصریح کرد: این مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی DIC  اندیمشک، طیف‌های مختلف جامعه که در معرض خطر قرار دارند، از جمله، افراد بی‌خانمان، زنان بی‌سرپرست را هدف خدمات خود قرار داده و پیشگیری از گسترش عفونت‌های خطرناک از جمله هپاتیت، ایدز، سل و درمان معتادان را دنبال می‌کند.

     رئیس اداره بهزیستی اندیمشک افزود: اقدامات و خدمات مختلفی به  معتادان، متکدیان و افراد کارتن خواب داریم، از جمله خدمات آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در جهت سالم‌سازی این افزاد و جامعه داریم.

    وی گفت: ما برای جمع‌آوری متکدیان و معتادان هیچ‌گونه مشکلی نداریم، اما با توجه به دستورات وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت پذیرش جدید در مراکز، در صورت پذیرش مرکز مربوطه پلمپ می‌شود، اما می‌توان با اختصاص مکانی خارج از شهر، مرکز بهداشت افراد معتاد را چک و بهزیستی نیز نسبت به ترک و نگهداری آنها اقدام کنیم.

    به گزارش خبرگزاری فارس، به نظر در این روزهای کرونایی همانطوری که بسیاری از هنجارها و قوانین تغییر پیدا کرده، باید هرچه سریعتر فکری به حال این طیف از جامعه داشت، چرا که این قشر بیشترین آسیب پذیری را دارند و اگر مسؤولین  برای این موضوع چاره اندیشی نکنند دچار عواقب بدی خواهیم شد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز583
    دیروز424
    این هفته2460
    این ماه9955
    کل476235

    1403-01-09