شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
Saturday, 21 September 2024

    دو طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و مشاوره ژنتیک افراد 25تا15 سال افتتاح شد

    به همت اداره کل بهزیستی خوزستان:

    دو طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و مشاوره ژنتیک افراد 25تا15 سال افتتاح شد

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان در آئین افتتاح این دو طرح که در مرکز بهداشت شرق اهواز با حضور تعدادی از مسئولان برگزار شد گفت:این طرح توسط بهزیستی از دوسال پیش در شهرستانهای آبادان و دزفول اجرا شد که هم اکنون به صورت رسمی در شهر اهواز به مدت 6 ماه و در دو مرکز بهداشت شرق و غرب اهواز به دلیل بالا بودن مراجعه زوجین در این مراکز بهداشتی و با همکاری موسسه ژنتیک کسری اجرا می شود.

    غلامرضا صدیق راد تصریح کرد :این طرح توسط کارشناسان و مشاوران زبده و مجرب بهزیستی در سه مرحله مصاحبه ،مشاوره و آزمایشات ژنتیک اجرا می شود.

    وی افزو.د: در برنامه ششم توسعه اجرای این طرح در سراسر کشور دیده شده و اجرای آن درسراسر استان نیز در دست اقدام است.

    مدیر کل بهزیستی ضمن بیان اینکه اختلالات ژنتیک و پیشگیری از بیماریهای ژنتیک در استان ما کاملا مشهود است گفت: نزدیک به 50 درصد معلولیتهای شدید به نوعی ارتباط با بیماریهای ژنتیک دارند که این خود اهمیت مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج را نشان می دهد.

    صدیق رادگفت:بهزیستی دو نوع خدمات به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارائه می دهد که در سه حوزه اموراجتماعی ،توانبخشی وپیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی این خدمات و فعالیتها انجام می شود.

    ایشان افزود: 33هزار خانوار زن سرپرست بطور مستقیم از بهزیستی استان خدمات می گیرند و77 هزار معلول در حوزه توانبخشی تشکیل پرونده داده اند.

    وی با اشاره به اینکه یکی از طرحهای مهم و اجرا شده توسط بهزیستی کاشت حلزون شنوایی است که در نوع خود بی نظیر بوده ،گفت:از سال 58 تا دو سال پیش کل کاشت حلزون انجام شده در استان کمتر از عمل های انجام شده در دو سال گذشته بوده است و بعد از کاشت ،مرحله تربیت شنیداری نیز توسط کارشناسان بهزیستی به نحو احسنت انجام می شود.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز704
    دیروز583
    این هفته4643
    این ماه11133
    کل567047

    1403-06-31

    سامانه معبر

    پوستر سامانه معبر