شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 27 April 2024

    نحوه پذیرش بیماران روانی مزمن مجهول الهویه

    گروه هدف:
    مددجویان مجهول الهویه به آن دسته از بیماران روانی مزمن اطلاق می شود که هویت آن ها معلوم نبوده و توسط مراجع قضایی کلانتری و یا بیمارستان ها جهت پذیرش به این اداره ارجاع می گردند.

    مراحل انجام کار:
    1.    در صورت مشخص نبودن هویت و آدرس بیماران پس از اخذ حکم قضایی به همراه مأمور کلانتری به این اداره ارجاع می شوند.

    2.    پس از ارجاع بیمار به کارشناس مسئول توانبخشی پس از گرفتن عکس توسط مسئول مربوطه جهت ویزیت روانپزشک و بررسی های لازم معمولاً به منظور کنترل علائم و تشخیص بیماری به بیمارستان روانپزشکی رازی ارجاع می گردد.

    3.    در صورت عدم نیاز به بیمارستان و یا پس از اتمام دوره درمان در بیمارستان، پس از تشکیل پرونده بیماران روانی مزمن، جهت بستری در تنها مرکز دولتی(سرای احسان) اقدام لازم صورت می پذیرد.

    این فرایند در صورت عدم نیاز به بستری طی مدت 2 ساعت و در صورت ارجاع به بیمارستان روانپزشکی طی مدت حدوداً 1 ماه تا اتمام مراحل بستری و تشخیص گذاری صورت می پذیرد.

    مدارک مورد نیاز:
    حکم قضایی
    نامه کلانتری
    گاها تایید پزشکی قانونی
    گاها گزارش خط 123

    فرم های مورد عمل:
    مصاحبه اولیه مددکاری
    فرم شناسنامه بهداشت روانی
    فرم از کار افتادگی
    فرم تشخیص روانپزشک

    تحويل سمعک

    هدف: دادن سمعک به معلولينی که کم شنوايي دارند در جهت بهبود شنوايي

    تعريف: سمعک از وسايل کمک توانبخشي است که براي معلولين کم شنوا با توجه به شدت کم شنوايي تجويز ميگردد و به بهبود شنوايي فرد کمک مي كند.
     

    نحوه پذیرش مددجویان توانبخشی

    گروه هدف:
    گروه توانبخشی شامل: عقب ماندگان ذهنی ـ معلولین جسمی و سالمندان می باشند.

    مراحل انجام کار:
    1.  درخواست مراجعین(خانواده ها یا مراجع قضایی) توسط دفتر مدیریت به واحد توانبخشی ارجاع می گردد.

    2.  مددجو از واحد پذیرش به کارشناسان مربوطه ارجاع می گردد.

    3. کارشناس مربوطه پس از کنترل و بررسی مدارک، با توجه به نحوه ارجاع مددجویان، پذیرش را انجام می دهد:

    الف: مددجویانی که به همراه خانواده مراجعه نموده اند از آنجتئی که تمامی مراجعین بدنبال محلی برای نگهداری مددجو هستند، یارانه خالی مراکز پیگیری شده و اسامی مراکز خصوصی در اختیار خانواده قرار میگیرد و در صورت توافق، معرفی نامه جهت ارجاع به مراکز مورد تأید صادر می گردد.

    فرایند پذیرش در مراکز خصوصی حدود 1 ماه می باشد. لازم به ذکر است که در این مدت متقاضیان پشت نوبت پذیرش می باشد.

    ب: مددجویانی که مجهول الهویه بوده و از طریق مراجع قضایی ارجاع می شوند پس از بررسی های روانپزشکی و ارزیابی ذهنی به مراکز مرتبط ارجاع می شوند.

    فرآیند پذیرش این دسته از مددجویان حدود 2 ساعت می باشد.

    مدارک مورد نیاز:
    1.    پذیرش مددجویان مجهول الهویه:
    -  نیاز به حکم قضایی( از دادگاه ـ اداره سرپرستی)
    -  گاها پزشک فانونی
    -  گاها کلانتری

    2.    مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مددجویان خانواده دار:
    - خلاصه پرونده پزشکی به همراه تشخیص
    - خلاصه پرونده ذهنی با برآورد بهره هوشی
    - خلاصه وضعیت اجتماعی و فرهنگی
    - نامه رسمی مدیریت بهزیستی شهرستان محل سکونت مددجو

    فرم های مورد عمل:
    - فرم گزارش مددکاری
    - برگه خلاصه وضعیت پزشکی
    - برگه ارزیابی ذهنی
    - فرم ویزیت روانپزشک

    دستورالعمل های مورد اجرا:
    1. دستورالعمل های مورد استفاده مراکز توانبخشی شبانه روزی سال 86
    2. دستورالعمل بیمه مددجویان مجهول الهویه
    3. دستورالعمل شهریه مراکز غیر دولتی

    نحوه تشکیل پرونده در بهزیستی

    نحوه تشکیل پرونده در بهزیستی
    متقاضی می تواند درخواست تشکیل پرونده را به بهزیستی شهرستان محل خود تحویل خود نماید و طی ارجاع درخواست به ستاد پذیرش شهرستان و ارائه مدارک لازم و متقاضی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید معلولیت پرونده تشکیل و توانخواه می تواند از حمایت های توانبخشی سازمان طبق دستورالعمل بهره مند گردد.

    شرایط عمومی برای تشکیل پرونده:
    1- ایرانی بودن و داشتن کد ملی(اتباع افغانی دارای کارت هویت ویژه و یا برگه تردد خروجی مدت دار(نارنجی رنگ) و دارای تاریخ معتبر و یا تمدید اعتبار شده مشمول رعایت این بند نمی باشد.)
    2- نیازمند بودن به تشخیص مددکار سازمان
    3- سکونت در محل انجام حمایت
    4- عدم حمایت و تحت پوشش قرار داشتن در سایر نهادها و دستگاهه های حمایتی
    5- داشتن گواهی معلولیت از کمسیون پزشکی سازمان

    مدارک لازم برای تشکیل پرونده:
    - اصل شناسنامه متقاضی و اعضا خانواده
    - اصل کارت ملی متقاضی و اعضاء خانواده
    - دفترچه بیمه(در صورت داشتن بیمه درمانی)
    - مدارک پزشکی
    - اصل اجاره نامه منزل و یا سند مالکیت منزل مسکونی
    - قبض برق و یا تلفن منزل
    - اصل قیم نامه( در صورتیکه متقاضی قیم داشته باشد)

    واحد پیگیری پس از ترخیص فرزندان شبانه روزی

    گروه هدف:
    مراجعین این واحد افرادی هستند که از کودکی در بهزیستی پذیرش شده و پس از ترخیص از شبانه روزی ها در صورت بروز مشکل به واحد پیگیری پس از ترخیص مراجعه و پس از بررسی در صورت داشتن شرایط  از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

    مراحل انجام کار:
    1.    درخواست فرزندان شبانه روزی ترخیصی توسط دفتر مدیریت و کارشناس مسئول ذیربط ارجاع می گردد.

    2.    مصاحبه اولیه کارشناس مربوطه با مراجعین متقاضی دریافت کمک مالی.

    3.    بررسی مدارک لازم(درخواست پرونده فرزند از بایگانی) و نوع مشکل و بازدید از محل زندگی یا محل کار توسط کارشناس مربوطه.

    4.    تهیه گزارش مددکاری و بازدید منزل و طرح پرونده در کمیته تخصص پیگیری به منظور اخذ تصمیم نهایی.

    5.    در صورت تأیید کمیته جهت پرداخت کمک موردی، مدارک مربوطه به معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ارسال می گردد.

    6.    پس از تأیید نهایی در کمیته معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، واحد پیگیری و ترخیص، پرونده را جهت صدور چک به امور مالی از اداره مالی از اداره پذیرش ارسال می نماید.

    * ارائه کمک مالی شامل: پرداخت ودیعه مسکن ـ کمک موردی ـ لوازم ضروری منزل ـ هزینه های آموزشی ـ هزینه ازدواج و سیسمونی ـ هزینه درمان و اشتغال.

    فرایند پرداخت کمک های موردی وابستگی زیادی به اعلام اعتبارات داشته و مدت زمان آن حدود 2 هفته تا 1 ماه میباشد. در صورت اعطای اعتبارات زمان پرداخت کاهش می یابد.

    سایر فعالیت ها: ارائه گواهی به فرزندان ترخیص ـ ارسال گزارش خلاصه وضعیت به مراکز بهزیستی شهرستان های متقاضی جهت: الف ـ وام خرید مسکن ب ـ برقراری امداد دوران سربازی ـ معرفی مراکز ترک اعتیاد ـ معرفی نامه به بیمارستان امام حسین(ع) ـ ارجاع به مشاور حقوقی ـ استعلام بازدید از شهرستان های محل سکونت فرزند.

    مدارک مورد نیاز:
    هر یک از مدارک ذیل با توجه به تقاضای مراجعین درخواست می شود.
    1.
    ارائه اجاره نامه معتبر( ودیعه مسکن)
    2. گزارش بازدید از منزل(ودیعه مسکن)
    3. فاکتور معتبر از فروشگاه های خرید(لوازم ضروری منزل)
    4. فاکتور معتبر آموزشی از آموزشگاه(هزینه آموزش)
    5. برگه تأیید پزشک (سونوگرافی یا گواهی ولادت و کپی شناسنامه در همه موارد ضروری می باشند.

    فرم های مورد عمل:
    -  فرم گزارش بازدید از محل
    -   فرم گزارش مددکاری
    -   فرم پرداخت کمک موردی زیر مبلغ یک میلیون ریال
    -   فرم صورت جلسه پرداخت کمک موردی بیش از یک میلیون ریال

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز60
    دیروز910
    این هفته5487
    این ماه13293
    کل491106

    1403-02-09