شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 27 April 2024

    دررسانه| ۴۵هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان بهره‌مند شدند

    اهواز- ایرنا - سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: بر اساس آمار سامانه الکترونیکی فوریت‌های اجتماعی از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی خوزستان بهره‌مند شدند.

    علی حسن زاده روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برنامه اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب چهار فعالیت شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، تیم گشت سیار، مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و همچنین پایگاه‌های خدمات اجتماعی با استفاده از تیم‌های تخصصی شامل روانشناس و مددکار اجتماعی در حال حاضر در ۲۱ شهرستان در حال ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی به شهروندان است.

    وی افزود: فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم محدود به زمان و مکان نشود و کارشناسان این اورژانس نسبت به رفع آن اقدام کنند.

    حسن زاده با بیان این که بیشترین تماس‌ها در زمینه اختلافات خانوادگی، خشونت‌های خانگی و کودک آزاری است گفت: شهروندان در صورت مشاهده مواردی در این خصوص می‌توانند به راحتی با خط تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند تا از خدمات رایگان مراکز اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

    سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان ادامه داد: گروه هدف برنامه اورژانس اجتماعی شامل سالمندان، کودکان، معلولان و همسران آزاردیده، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و افراد با قصد خودکشی می‌شود.

    وی گفت: اورژانس اجتماعی با جایگزین کردن مداخلات اجتماعی پیش از مداخلات قضایی و انتظامی، سهم به سزایی در پیشگیری از وقوع جرم و تسریع در حل مشکلات داشته است.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز621
    دیروز821
    این هفته5138
    این ماه12944
    کل490757

    1403-02-08