شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 27 April 2024
    Previous Next

    در رسانه|۱۹ طرح‌ مسکن و اشتغال بهزیستی در شادگان به بهره‌برداری رسید

    اهواز- ایرنا - ۱۵ واحد مسکونی، سه طرح اشتغال‌زایی و یک مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در شهرستان شادگان در ششمین روز از دهه فجر با حضور جمعی از مدیران و مسئولان محلی طی آیینی به بهره‌برداری رسید.

    به گزارش ایرنا مدیر کل بهزیستی خوزستان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها در شادگان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۸ مورد از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی کمک هزینه مسکن بلاعوض با اعتبار۹۵ میلیارد ریال جهت ساخت و تکمیل مسکن دریافت کرده‌اند که ۹۸ مورد از این خانواده‌ها بی‌سرپرست و تک معلول هستند و ۱۰ مورد نیز شامل خانواده‌های چند معلول است.

    مهران کریمیان افزود: ۱۲ مورد از خانواده‌های بی‌سرپرست شهرستان شادگان از ابتدای امسال کمک هزینه ودیعه مسکن با اعتبار۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال دریافت کردند و همچنین ۲۱ مورد از خانواده‌های زیر پوشش نیز تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال دریافت کردند.

    وی ادامه داد: همچنین ۲۲مورد از خانوارهای معلول در شهرستان شادگان که واحدهای مسکونی آن ها نیاز به مناسب سازی داشت ۲میلیارد و یکصد و۶۰ میلیون ریال هزینه مناسب‌سازی مسکن و محیط زندگی به آن‌ها پرداخت شد.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: واحدهای مسکونی مددجویان در شهرستان شادگان با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و محرومیت زدایی سپاه در حال ساخت است که در آینده‌ای نزدیک تعداد زیادی خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی فاقد مسکن صاحب سرپناه خواهند شد.

    وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ نفر ازمددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی شادگان که آماده ورود به بازار کار بودند از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با اعتباری بالغ بر ۷۵میلیارد ریال بهره مند شدند و از این طریق مشاغل خود را توسعه و راه اندازی کردند.

    کریمیان ادامه داد: همچنین در سال جاری پنج بانوی سرپرست خانوار در شهرستان شادگان موفق به دریافت سرمایه کار به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال شدند و توانستند مشاغل خانگی خود را راه اندازی کنند؛ همچنین ۹ مورد از معلولین روستایی در قالب طرح CBR و استاد شاگردی با کمک خانواده‌های خود مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کردند و مشاغل خود را روستاها راه اندازی کردند.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان با بیان این که هدف اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش است افزود: تسهیل‌گری اشتغال و تامین مسکن مهمترین مصداق توانمند سازی برای افراد زیر پوشش است و از این جهت کارکنان بهزیستی با تلاش شبانه روزی و روحیه جهادی و با استفاده از ظرفیت سازی اجتماعی و همراهی دستگاه‌های متولی اشتغال و مسکن و با کمک گروه‌های مردمی و خیر پیگیر رفع مشکلات و نیازهای جامعه هدف هستند.

    وی ادامه داد: شهرستان شادگان بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۵ خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۹۲۶ خانواده دارای معلول و ۲ هزار ۶۷۹ خانواده بی‌سرپرست و آسیب دیده اجتماعی از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

    کریمیان توضیح داد: مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در شهرستان شادگان توسط بخش خصوصی با مجوز سازمان بهزیستی در زمینه های مشاوره خانواده و ازدواج ،طلاق ،اختلافات خانوادگی، تحصیلی ،فردی و گروهی به عموم مردم خدمات رسانی می‌کند که با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال و اشتغال ۲ نفربه بهره‌برداری رسید.

    وی افزود: در شهرستان شادگان ۱۹ مرکز غیر دولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی به مددجویان خدمات رسانی می‌کنند که ۳ مورد از این مراکز جز مراکز مشاوره خانواده است و سازمان با توجه به مشکلات اجتماعی درصدد توسعه و افزایش مراکز مشاوره می‌باشد تا با راه اندازی این مراکز به رفع مشکلات جامعه هدف بپردازد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز627
    دیروز821
    این هفته5144
    این ماه12950
    کل490763

    1403-02-08