شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 27 April 2024

    دررسانه|بهبود رشد و تربیت کودکان بی‌سرپرست با اجرای طرح خانواده میزبان در خوزستان

    اهواز- ایرنا - سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به آغاز طرح "خانواده میزبان" در بهزیستی گفت: این طرح به منظور نگهداری موقت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست برای تامین و بهبود شرایط رشد و تربیت در خانواده میزبان اجرا می‌شود.

    علی حسن زاده روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خانواده میزبان، خانواده‌ای است که کودک و نوجوان بی سرپرست یا بد سرپرست مقیم در مراکزبهزیستی به آن‌ها سپرده می‌شود و شرایط نگهداری و پرورش آن‌ها از زمان سپرده شدن تا بازپیوند به خانواده زیستی کودک و یا واگذاری به خانواده دیگر به صورت موقت انجام می‌شود.

    وی بیان کرد: طرح خانواده میزبان با هدف برخورداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست از کانون گرم خانواده و همچنین جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی روانی- عاطفی ناشی از اقامت طولانی مدت در مراکز نگهداری بهزیستی صورت می‌گیرد.

    حسن زاده در ادامه توضیح داد: خانواده میزبان پس از شناسایی و احراز صلاحیت از جمله داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی عملی و مهارت لازم در مراقبت و تربیت کودک و نوجوان با تایید پزشک معتمد سازمان و همچنین نداشتن محکومیت موثر کیفری می‌توانند درسامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کند و پس از تکمیل کاربرگ‌های ضروری و بارگذاری اسناد و مدارک و همچنین تائید نهایی توسط کارگروه استانی موفق به پذیرش فرزند به صورت مهمان شوند.

    وی با اشاره به تفاوت این طرح با فرزندخواندگی افزود: طرح فرزندخواندگی به صورت سرپرستی دائم (با حکم مرجع قضایی) است در حالیکه طرح خانواده میزبان سرپرستی موقت از کودک یا نوجوان تا زمان تعیین تکلیف نهایی مبنی بر باز پیوند به خانواده زیستی(پدر، مادر، جدپدری) یا خانواده جایگزین با حکم فرزندخواندگی است.

    سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به فراخوان طرح خانواده میزبان گفت: تمامی شهروندانی که شرایط میزبانی از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی را دارند می توانند جهت اطلاع از جزییات بیشتر این طرح با شماره تماس شهرستان‌های اهواز ۰۶۱۳۳۳۸۱۰۹۹ داخلی ۲۱۳ و شماره ۰۶۱۳۳۳۸۴۶۹۲، دزفول۰۶۱۳۳۳۸۴۶۹۲، شوشتر۰۶۱۳۶۲۲۴۰۸۳ داخلی۲، شوش۰۶۱۴۲۸۲۵۰۳۳ داخلی۲۴، بهبهان ۰۹۱۶۳۷۳۷۴۸۵ و یا از طریق سامانه پیامکی۳۰۰۰۵۲۲۰۰۰۰۴۰ اقدام و یا به اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

    وی حمایت‌های مردمی جهت مشارکت در اجرای طرح را به منظور حضور کودکان و نوجوانان در خانواده را با اهمیت عنوان کرد و گفت: حدود ۲۴۰ کودک در مراکز بهزیستی در حال نگهداری هستند و برای واگذاری کودکان به خانواده میزبان، کودکان فاقد سرپرست موثر (بدسرپرست)که شرایط بازگشت به خانواده از نظر قانونی یا واگذاری به فرزند خواندگی وجود ندارد در اولویت واگذاری هستند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز657
    دیروز821
    این هفته5174
    این ماه12980
    کل490793

    1403-02-08