شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 27 April 2024
    Previous Next

    واگذاری ۵ واحد مسکونی وبهره‌برداری از ۱۰ طرح اشتغالزایی مددجویان بهزیستی در اندیکا

    عصر امروز یکشنبه۱۵ بهمن ماه ،در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان و مسئولان محلی شهرستان اندیکا ۱۰ طرح اشتغال به بهره برداری و پنج واحد مسکونی به مددجویان و معلولان بهزیستی این شهرستان واگذار شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی  خوزستان ،مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی استان در حاشیه بهره‌برداری از ۱۰ طرح اشتغال و واگذاری پنج واحد مسکونی به مددجویان و معلولان بهزیستی اندیکا که امروز (۱۵ بهمن‌ماه) به مناسبت دهه فجر انجام شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۶۴ خانواده از خانواده‌های تحت پوشش در اندیکا کمک هزینه ساخت و تکمیل مسکن دریافت کرده‌اند و در مجموع ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت شده است. همچنین به بیش از هشت خانواده تحت پوشش تسهیلات ودیعه مسکن بلاعوض پرداخت شده و در مجموع ۲۷۰ میلیون تومان به حساب این خانوارها واریز شده است.

     وی افزود: در این مدت ۴۲ نفر از مددجویان موفق به دریافت تسهیلات اشتغال شده‌اند که مبلغ پرداختی به این افراد بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است و توانستند مشاغل خود که عمدتا در حوزه کشاورزی و دامپروری بوده را راه‌اندازی کنند و  دو مورد سرمایه کار بلاعوض نیز به خانواده‌های زیر پوشش در اندیکا پرداخت شده است.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در حوزه آماده‌سازی شغلی نیز با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی، زمینه آماده‌سازی برای خانواده‌های تحت پوشش در حال انجام است و مددجویانی که موفق به دریافت مدارک می‌شوند و آماده‌سازی شغلی برای آن‌ها انجام می‌شوند، جواز کسب دریافت می‌کنند، تسهیلات اشتغال‌زایی و سرمایه کار بلاعوض در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا مشاغل خود را راه‌اندازی کنند و به توانمندی و استقلال اقتصادی که هدف اصلی سازمان بهزیستی است، برسند.

    وی بیان کرد: در اندیکا یک هزار و ۵۱۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که یک هزار و ۳۳۴ خانوار از این تعداد دارای معلول و ۱۸۴ خانوار بی سرپرست و بدسرپرست هستند و ماهانه مستمری دریافت می‌کنند. 

    گفتنی است  از دیگر برنامه های مدیر کل بهزیستی خوزستان  در سفر به شهرستان  اندیکا ،حضور در میز خدمت بهزیستی و پاسخگویی به درخواستهای جامعه هدف و همچنین  شرکت در نشست بررسی مشکلات بهزیستی اندیکا با حضور فرماندار  و جمعی از مسئولان محلی و رئیس و کارکنان بهزیستی شهرستان  و بازدید از خانواده  دارای ۴ فرد معلول و بررسی مشکلات این خانواده بود.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز686
    دیروز821
    این هفته5203
    این ماه13009
    کل490822

    1403-02-08