یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
Sunday, 28 April 2024

    دررسانه|فرهنگ شهادت باید در ادارات ساری و جاری شود

    ایسنا/خوزستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه ما مدیون خانواده شهدا هستیم، گفت: فرهنگ شهادت باید در ادارات ساری و جاری شود.

    سردار عبدالرضا مرادحاجتی در یادواره شهدای منسوب بهزیستی و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در اداره‌کل بهزیستی خوزستان که امروز (۲ بهمن‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: این خانواده‌ها تکه‌ای از پاره تنشان را به این مملکت هدیه کردند تا ما امنیت داشته باشیم. مادرانی که چنین فرزندانی تربیت کردند و چنین شهیدایی تقدیم کردند، نماد شرافت، عزت و قدرت مملکت اسلامی هستند.

    به گزارش ایسنا، وی افزود: در این مملکت مردم ما انقلاب کردند و معادلات به‌ هم ریخته شد. امروز به واسطه همین چهار استخوان شهدای گمنام، ۴۵ سال از انقلاب ما گذشته است؛ ما وقتی به منطقه جنگی می‌رویم یک پلاک ضدآتش به گردنمان می‌اندازیم تا در صورت شهادت شناسایی شویم اما این شهدا کسانی هستند که پلاک همراهشان نبوده است.

    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به خاطره‌ای از ایستادگی شهید سبحانی در مقابل حزب بعثی بیان کرد: شهید سبحانی ۴۳ سال پیش وقتی یک سرباز ژاندارمری بود در سوسنگرد با ژ ۳ ژاندارمری را تحویل گرفت و با ۲۰ تیپ در مقابل حزب بعث ایستاد و شهید شد.

    وی بیان کرد: اکنون دنیا، دنیای بخور بخور قدرت‌های بزرگ است و ما با دنیای کفر طرف هستیم. ۴۵ سال پیش که انقلاب کردیم دنبال خوبی‌ها بودیم. شاید بسیاری، از ما گله داشته باشند که آیا انقلاب‌تان همین بود که دلار و روغن و برنج اینقدر گران شود؟ این در حالی است که ما داریم معادلات دنیا را به‌هم می‌زنیم و می‌گوییم نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و به خدا، پیامبر و حسین‌بن علی عقیده داریم.

    حاجتی گفت: در ننگرهار استان شرقی افغانستان ۷۰۰ مدرسه سلفی ایجاد می‌کنند و مولود این مدرسه‌ها، داعش برای تولید کفر، شرک و بی‌خدایی است. وقتی بوسنی و هرزگوین آزاد شد عربستان ۲ هزار طلبه به بوسنی اعزام کرد. وقتی که در نیجریه ابراهیم زکزاکی در حال تولید ۲۵ میلیون شیعه بود، افغانستان می‌گفت تمام مدارس آفریقا تحت پوشش من است.

    وی ادامه داد: می‌گویند چرا ما در سوریه می‌جنگیم یا در لبنان چه می‌کنیم؟ ما که نمی‌توانیم سر مرز زاهدان بجنگیم، ما نمی‌توانیم سر مرز شلمچه بجنگیم. پس چرا ما را محکوم می‌کنید؟

    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه ما مدیون خانواده شهدا هستیم، گفت: فرهنگ شهادت باید در ادارات ساری و جاری شود.

    وی بیان کرد: امروز تمام دنیا می‌خواهد ایران را زمین بزند اما ایران تدبیری می‌کند و جوانان غزه را تشویق می‌کند و آن‌ها بلایی سر این نمرود و قدرت قلدر می‌آورند که در آن مانده است و همچنان در حال کشتن کودکان است؛ وقتی می‌زند، خواهد خورد.

    حاجتی گفت: پاکستان هم که می‌خواهد بزند، در گوشی می‌خورد. البته خود پاکستان نه، بلکه آن‌هایی که دور و بر پاکستان هستند این کارها را می‌کنند اما از عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان، ایران و یمن می‌خورند. به نظرتان یک طوفانی در حال شکل گرفتن نیست که اسرائیل را ببلعد؟ حزب‌الله ارتشی به نام سید حسن نصرالله دارد. حماس نیز یک دفعه دوآتشه از خرابه‌ها بالا می‌آید و دیدیم که حماس چه امکاناتی دارد.

    وی افزود: اینها قدرت این شهدا است. شهید عزیزی که اکنون استخوان وی پیدا شده و بین ما است، به زندگی ما برکت داده‌اند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز125
    دیروز910
    این هفته5552
    این ماه13358
    کل491171

    1403-02-09