شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 04 May 2024
    Previous Next

    چهارده مرکز غیردولتی بهزیستی در خوزستان افتتاح شد

    صبح امروز به مناسبت هفته بهزیستی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده  و مرکز  اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد با حضور مدیر کل بهزیستی،جمعی از مسئولان بهزیستی استان و شهرستان اهواز و مدیر کل فنی و حرفه ای استان و ۱۲ مرکز دیگر در سراسر خوزستان افتتاح شدند.

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،مدیر کل بهزیستی  در آیین افتتاح این دو مرکز  بیان کرد: یک مرکز توانبخشی روزانه  معلولان جسمی و ذهنی بالای ۱۴ سال دخترانه در هندیجان ،۹ مرکز مشاوره روانشناختی در شهرهای اهواز۲،آبادان،اندیمشک،ایذه،حمیدیه،دزفول،شادگان و ماهشهر و ۳ مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در اهواز۲ و دشت آزادگان ۱ و همچنین یک مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در اهواز افتتاح و به بهره برداری رسید.

    مهران کریمیان افزود:بالغ بر۱۳۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این مراکز هزینه شده و زمینه اشتغال برای ۶۵ نفر در این مراکز فراهم شده است.

    وی گفت: مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده  که با همکاری شهرداری راه اندازی  شده ،با ظرفیت۸۰ نفر به صورت روزانه به کودکان کار و خیابان  ۶تا ۱۸ سال خدمات مددکاری،مشاوره روانشناختی،حقوقی،تحصیلی،آموزشی،درمانی و... ارائه می دهد.

    کریمیان بیان داشت:این مرکز سومین مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در اهواز است که با همکاری سایردستگاههای متولی امور کودکان و نوجوانان از جمله شهرداری ،نیروی انتظامی،آموزش و پرورش و علوم پزشکی در جهت کاهش  آسیبهای وارده بر کودکان  و کاهش حضور آنها  در خیابان فعالیت  می کند.

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان  درآیین افتتاح مرکز  اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد نیز  اظهار داشت: این مرکز با هدف بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد و با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر به  افراد  داوطلب خدمات ارائه می کند.

    وی افزود:خدمات این مرکز به صورت شبانه روزی و پرهیز مدار  با مشارکت گروههای همتا و خودیار  بوده و ساختار نیروی انسانی آن متشکل از مدیر داخلی،مسئول فنی(پزشک)،کارشناس (شامل مددکار اجتماعی یا روانشناس یا مشاور)،مددیار و مددیار خانواده است.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز328
    دیروز568
    این هفته4684
    این ماه1994
    کل494820

    1403-02-15