یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Sunday, 19 May 2024
    Previous Next

    نشست حمایت گیری و هم افزایی طرح (مانا) در بهزیستی خوزستان برگزار شد

    روز سه شنبه ۲۳ خردادماه، نشست حمایت گیری و هم افزایی طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با حضور مدیرکل و سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان، معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش، سرپرست بهزیستی شهرستان اهواز، معاون عمرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دو نفر از تسهیلگران و مجریان طرح مانا، کارشناسان مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نمایندگانی از استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مدیر کل بهزیستی هدف از برگزاری این جلسه را  هم افزایی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاه های درون استانی در اجرا و توسعه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) عنوان کرد و  گفت: از آن جایی که موفقیت برنامه های اجتماعی درگرو تداوم و توسعه  است و سازمان بهزیستی به تنهایی قادر به توسعه این برنامه در سطح کشور نیست، باید از شیوه های مختلف برای  حمایت طلبی و  درگیر نمودن سازمان های دیگر از نظر تأمین بودجه، نیروی انسانی، امکانات فیزیکی و... استفاده کرد.

    مهران کریمیان  ارتقای توانمندی های نوجوانان و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت اجتماعی نوجوانان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مهم ترین هدف طرح مذکور دانست و افزود: با توجه به مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی استان، علی رغم اینکه تعداد ۸۸۰ نوجوان در برش استانی سالجاری برای ما تعیین شده است، امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها بتوانیم، جامعه هدف وسیع تری را پوشش دهیم.

    سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان نیز با بیان اینکه طرح مانا از سال ۹۸ در کشور آغاز شده اظهار داشت: گروه هدف کلیدی در این برنامه، نوجوانان دختر و پسر در دامنه سنی ۱۳ الی ۱۸ سال بوده و با توجه به اینکه طرح فعالیت محور و مبتنی بر کارهای عملی است، نوجوان را به عنوان فرد مسئول، به بررسی مشکلات اجتماعی دوره نوجوانی و ارائه و اجرای یک پروژه در راستای حل مشکلات ترغیب می کند.

    صادق خجسته با اشاره به اینکه برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان  از طریق موسسات غیردولتی و مراکز مثبت زندگی در محله های آسیب خیز، حاشیه ای و روستایی از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه سال جاری  اجرا می شود گفت: ۱۰ شهرستان و ۲۹ تسهیلگر در این طرح مشارکت داشته و طی ۱۳ جلسه آموزشی به مدت ۲۶ ساعت به نوجوانان مهارت حل مسئله و تصمیم گیری، نحوه انجام کار گروهی  و مشارکت اجتماعی و حمایت طلبی را آموزش می دهند.

    گفتنی است در این جلسه دو نفر تسهیلگر و مجری طرح به شرح کامل فرآیند اجرای طرح مانا پرداختند و نمایندگان سایر دستگاه ها درباره نقطه نظرات و ایجاد زمینه های همکاری  مشترک در طرح مانا بحث و تبادل نظر کردند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز167
    دیروز454
    این هفته4269
    این ماه9795
    کل502621

    1403-02-30