جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 29 March 2024
    Previous Next

    اقدامات مراکز کاهش آسیب اعتیاد بهزیستی خوزستان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان اقدامات مراکز کاهش آسیب اعتیاد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق آسیب زا و پاتوق ها را تشریح کرد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان غلامرضا صدیق راد  ضمن تشریح اقدامات مراکز کاهش آسیب  اعتیاد  عنوان کرد:از آغاز طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی خانمان و کارتن خواب مصرف کننده مواد ، همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند ماه 98،کلیه مراکز گذری، موبایل ون ها و تیم های سیار ضمن ارائه خدمات همیشگی به معتادان کارتن خواب، غربالگری کرونا را نیز انجام داده و در صورت مشکوک بودن افراد ،آنها را به مراکز بهداشتی راهنمایی، ارجاع و بعضا همراهی می کنند.

    وی همچنین بیان کرد: علاوه بر خدمات کاهش آسیب به افراد بی خانمان، اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و وسایل شوینده در اختیار شان قرار می گیرد و آموزش های مرتبط با پیشگیری از کرونا طبق پروتکل های ابلاغی به آنها ارائه  و همچنین  پاتوق ها و مناطق آسیب زا توسط تیم های سیار کاهش آسیب گند زدایی و ضدعفونی می شوند.

    صدیق راد تصریح کرد: با توجه به اینکه مراکز تحت نظارت بهزیستی و مقیمان این مراکز نسبت به افراد عادی آسیب پذیر تر هستند ،به همین دلیل  از ابتدا با تمهیدات جدی  و نظارتهای مستمراز شیوع ویروس کووید19 در این مراکز پیشگیری شد.

    وی افزود :5 مرکز گذری(DIC) ، 4 مرکز شلتر و 5 تیم سیار وابسته به مراکز گذری و 2 تیم سیار مستقل و یک موبایل ون و یک ایستگاه کاهش آسیب سیار( کانکس) در حال خدمت رسانی به جامعه هدف در شهرستان های اهواز، مسجدسلیمان، اندیمشک و آبادان هستند، 2 کانکس دیگر و 1 موبایل ون تحت پروژه صندوق جهانی ایدز نیز در شهرستان های اهواز و اندیمشک با هدف افزایش خدمت رسانی به زودی آغاز به کار خواهند کرد.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان در پایان گفت: در حال حاضر مراکز گذری در 70 پاتوق شناسایی شده در حال ارائه خدمت هستند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز181
    دیروز613
    این هفته2671
    این ماه10166
    کل476446

    1403-01-10