پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 18 April 2024

    در رسانه|مراقبت از مبتلایان به ویروس کرونا در افراد بی‌خانمان در خوزستان

    اهواز - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: طرح پیشگیری و مراقبت از مبتلایان ویروس کرونا در افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و مصرف‌کنندگان موادمخدر ، در خوزستان آغاز شده و تاکنون ۷۰ پاتوق در این استان شناسایی و تیم‌های ویژه در حال غربالگری هستند.

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان به نقل از ایرنا ،غلامرضا صدیق رادبا اشاره به اقدامات مراکز کاهش آسیب اعتیاد بهزیستی خوزستان در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند پارسال طرح پیشگیری و مراقبت از مبتلایان ویروس کرونا در افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و مصرف کنندگان موادمخدر آغاز شده و تمامی مراکز گذری، موبایل ون ها و تیم های سیار ضمن ارایه خدمات همیشگی به معتادان کارتن خواب ،غربالگری را  انجام می‌دهند و در صورت مشکوک بودن افراد ، آنها را به مراکز بهداشتی راهنمایی، ارجاع و در مواردی همراهی می‌کنند.

    وی افزود: علاوه بر خدمات کاهش آسیب به افراد بی خانمان، اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و وسایل شوینده در اختیار آنها نیز قرار می گیرد و آموزش‌های مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا طبق پروتکل ابلاغی به آنها ارایه و همچنین پاتوق ها و مناطق آسیب زا توسط تیم های سیار ، گند زدایی و ضدعفونی می‌شوند.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: همچنین با توجه به اینکه مراکز زیر نظارت بهزیستی و مقیمان این مراکز نسبت به افراد عادی آسیب پذیرتر هستند ، از ابتدا با تمهیدات جدی و نظارت مستمر از شیوع ویروس کووید۱۹ در این مراکز پیشگیری به عمل آمده است.

    وی بیان کرد: پنج مرکز گذری DIC، چهار مرکز شلتر، پنج تیم سیار وابسته به مراکز گذری ، ۲ تیم سیارمستقل ، یک موبایل ون و یک ایستگاه کاهش آسیب سیار( کانکس) در حال خدمت رسانی به جامعه هدف در شهرستان های اهواز، مسجدسلیمان، اندیمشک و آبادان هستند.

    صدیق راد ادامه داد: همچنین ۲ کانکس دیگر و یک موبایل ون در چهارچوب پروژه صندوق جهانی ایدز نیز به زودی در شهرستان های اهواز و اندیمشک با هدف افزایش خدمت رسانی آغاز به کار خواهند کرد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز420
    دیروز455
    این هفته2476
    این ماه6839
    کل484652

    1403-01-30