جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 29 March 2024

    دومین مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد غیردولتی درخرمشهر افتتاح شد

    صبح امروز دومین مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ، با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان خرمشهر افتتاح شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: وظیفه ی مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، پذیرش، نگهداری، درمان و بازتوانی افراد دارای اعتیاد و پیگیری و تدارک جلسات پیشگیری از لغزش تا ۶ ماه الی یکسال به منظور تداوم ترک افراد و بازگشت آنها به زندگی عادی و مانایی در درمان است.

    مدینه عیدانی با اشاره به اینکه به بیماران بی بضاعت برای اقامت و درمان اعتیاد کمک هزینه درمان، با هدف صیانت و توانمندسازی تعلق می گیرد ،  افزود: برگزاری جلسات مشاوره و دوره های آموزشی و مشاوره ای  توسط روانشناس برای خانواده دارای فرد معتاد از دیگر خدمات مراکز اقامتی میان مدت برای آموزش خانواده ها و افراد بهبودیافته است.

    وی ضمن تأکید بر اهمیت آماده سازی شغلی افراد بهبود یافته ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته بین اداره بهزیستی  و مرکز فنی و حرفه ای خرمشهر، کلاس ها و دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای افراد بهبود یافته از اعتیاد به صورت دوره ای برگزار می شود و این افراد می توانند پس از طی دوره و اخذ مدرک جهت دریافت وام خود اشتغالی و توانمند سازی اقدام کنند.

    عیدانی ضمن بیان اینکه کلیه پرسنل و مددجویان دارای اعتیاد مقیم در مراکز در 2 نوبت واکسن کرونا دریافت کرده اند بیان داشت: علاوه بر خدمات پزشکی و مددکاری، غربالگری اچ آی وی نیز به صورت دوره ای و با همکاری مرکز بهداشت در مراکز اقامتی و سرپایی  انجام می شود.

    رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر با اشاره به اینکه مطابق نیازسنجی های صورت گرفته 2مرکز اقامتی میان مدت دیگر تا پایان سال جاری در شهرستان راه اندازی خواهد شد عنوان کرد: در حال حاضر 2 مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد غیردولتی، 3 مرکز سرپایی بهبود و بازتوانی ترک اعتیاد (MMT) تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر مشغول فعالیت هستند.

    IMG 20211220 WA0018

    .

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز375
    دیروز613
    این هفته2865
    این ماه10360
    کل476640

    1403-01-10