پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    در رسانه | تعیین مستمری ۱۲۰ هزار تومانی برای ۴۶ کودک کار در دزفول

    عبدی با بیان اینکه ۱۰۰ کودک کار در دزفول شناسایی شده‌اند، از تعیین مستمری ماهیانه ۱۲۰ هزار تومانی برای ۴۶ کودک کار این شهرستان خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،«فریدون عبدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: تاکنون یکصد کودک کار در دزفول شناسایی و تاکنون مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جهت کمک‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال خانواده کودکان کار، خرید تبلت و بسته‌های آموزشی برای ساماندهی وضعیت کودکان کار از سوی بهزیستی هزینه شده است.

    رئیس بهزیستی دزفول با بیان اینکه این کودکان کار به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده اقدام به دستگیری و کار در خیابان می‌کنند افزود: تاکنون برای ۴۶ کودک کار در دزفول مستمری تعیین شده که تا سن ۱۸ سالگی ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود.

    وی همچنین اضافه کرد: به خانواده ۱۶ نفر از کودکان کار جهت کمک در راستای ایجاد اشتغال و یا تقویت مشاغل آنها مبالغ سه میلیون تومانی از سوی بهزیستی پرداخت شد.

    عبدی با تشریح دیگر اقدامات بهزیستی طی ۲ سال گذشته تصریح کرد: جهت دسترسی تمام مردم نقاط شهرستان طرح مثبت زندگی همانند سایر کشور در شهرستان دزفول اجرا و ۱۲ مرکز مثبت زندگی در دزفول راه‌اندازی شد.

    وی ابراز کرد: این مراکز با هدف دسترسی مردم به بهزیستی جهت انجام امورات اداری به دلیل مشکلات تردد و همچنین عدالت در توزیع امکانات دولتی بهزیستی راه‌اندازی شده که در این راستا تمام نقاط شهرستان به بهزیستی دسترسی دارند.

    عبدی همچنین عنوان کرد: در هر موسسه مثبت زندگی ۴۵۰ پرونده تشکیل و هر موسسه دارای ۶ نفر پرسنل است که تمام خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی نیز در این موسسات ارائه می‌شود.

    وی اورژانس اجتماعی بهزیستی را یکی از فعال‌ترین مراکز اورژانس بهزیستی خوزستان دانست و یاد آور شد: شهروندان هر گونه مورد همسرآزاری یا کودک آزاری و مشکلات اجتماعی مرتبط با بهزیستی را می‌توانند از طریق شماره ۱۲3 اورژانس بهزیستی اطلاع دهند و لازم نیست در این خصوص به اداره بهزیستی مراجعه حضوری داشته باشند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز457
    دیروز424
    این هفته2334
    این ماه9829
    کل476109

    1403-01-09