پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در آغاجاری آغاز شد

    رئیس اداره بهزیستی آغاجاری از آغاز کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدره گل خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان ،صادق ضیایی نژاد  بیان کرد :متاسفانه مصرف گل بعد از تریاک دومین ماده پرمصرف در بین جوانان شده است که این موضوع زنگ خطرجدی برای خانواده ها و جامعه است ،در حالی که اغلب عموم و جوانان تصور می کنند که ماده  گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد،اما  طبق تحقیقات انجام شده ، ماده گل  حاوی بیش از ۴۰۰ نوع ماده شیمیایی بوده و مصرف آن بسیار خطرناک و اعتیاد آور است .
     
     
    وی خاطر نشان کرد : مقدار THC  موجود در ماده گل یا همان " تتراهیدروکانابینول" اثر اعتیاد آور بسیار زیادی در فرد و نوجوان ایجاد می کند، به نحوی که منجر به بروز سرخوشی کاذب و توهم در فرد مصرف کننده می شود .
     
     
    وی  کمترین آسیب مصرف این ماده خطرناک را  افزایش ضربان قلب، احساس بی قراری، افسردگی و توهم های شدید و در نهایت اعتیاد عنوان کرد و گفت:عملکرد این ماده به گونه ای است که به طور مستقیم بر روی بخش هایی از مغز انسان که مسئول آرامش بخشی است ، اثر گذاشته و آن بخش از مغز را فلج می کند و خود جایگزین آن می شود.
     
     
    ضیایی نژاد تاکید کرد : تنها راه پیشگیری از مصرف این ماده و سایر مواد اعتیاد آور ، آگاهی عمومی جامعه ، به خصوص جوانان و ایجاد حساسیت در این افراد و بیان خطرات و عوارض ماده گل از طرق مختلف است . 
     
     
    رئیس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری در پایان افزود :اداره بهزیستی آغاجاری در این کارزار  ضمن بهره مندی گسترده از فضای مجازی و تکثیرو توزیع تراکت ، پوستر و همچنین ساخت استیکر های موضوعی و نیز موشن گرافی آموزشی ، و همچنین آموزش مقیمان مراکز ترک اعتیاد ، نسبت  به آگاهسازی عمومی به خصوص در محلات آسیب پذیر از طریق درج پیام های آموزشی بر لیوان،جاکلیدی و مشما اقدام نموده است .

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز7
    دیروز613
    این هفته2497
    این ماه9992
    کل476272

    1403-01-10