جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 29 March 2024

    دررسانه| ۶۱ فرد با هویت نامشخص زیرپوشش مراکز بهزیستی دزفول هستند

    دزفول- ایرنا- رییس اداره بهزیستی دزفول گفت: ۶۱ نفر با هویت نامشخص در مراکز زیرپوشش بهزیستی دزفول نگهداری می‌شوند.

    فریدون عبدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد مجهول الهویه با حکم قضایی به بهزیستی تحویل داده و در مراکز خصوصی زیرپوشش نگهداری می‌شوند.
    وی بیشتر افراد با هویت نامشخص را افراد سالمند و بیماران روانی دانست و گفت: برخی از این افراد با شناسنامه پدربزرگ و سایر مدارک موجود شناسایی و شناسنامه‌دار می‌شوند.
    رئیس اداره بهزیستی دزفول بیان کرد: ۲۸ نفر از این افراد بیمار روانی، چهار نفر سالمند و ۲۹ نفر معلول ذهنی هستند که در هشت مرکز زیرپوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.
    وی افزود: هزینه نگهداری این افراد توسط بهزیستی و خیرین تامین می‌شود ولی سالمندانی که دچار آلزایمر هستند کمتر شناسنامه‌دار می‌شوند.
    مسوول واحد مددکاری اجتماعی مراکز درمانی دکتر پاشا و شفا نیز با بیان اینکه ۱۴ نفر از افراد با هویت نامشخص دزفول شناسنامه‌دار شدند، گفت: تعدادی معلول اعصاب و روان مزمن از سطح استان توسط یگان‌های امدادی جمع آوری و برای نگهداری و درمان به دزفول منتقل شدند که این افراد قادر به دادن اطلاعات موثق نبودند.

    حسین قپانچی‌پور افزود: با همکاری اداره ثبت احوال دزفول توانستیم هویت این افراد را بازیابی کردیم تا مانند یک فرد عادی در جامعه، تحت حمایت بهزیستی به زندگی خود ادامه دهند.
    وی ادامه داد: بی‌هویتی معلولان ذهنی یک آسیب اجتماعی است که بیشتر با سهل‌انگاری خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و بیمار را از یک زندگی آرام و شرافتمندانه محروم می‌سازد.

    ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار و پنج هزار و ۵۰۰ معلول زیرپوشش بهزیستی دزفول است.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز296
    دیروز613
    این هفته2786
    این ماه10281
    کل476561

    1403-01-10