پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    بیش از24 هزار نفر سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند

    مدیر کل بهزیستی خوزستان:

    بیش از24 هزار نفر سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند

    مدیرکل بهزیستی استان خوزستان همزمان با گرامیداشت روز و هفته سالمند ضمن اعلام این خبر گفت:9 مهرماه برابر با روز اول اکتبر که امسال مصادف با دهم محرم و روز شهادت سالار و سرور شهیدان بود به عنوان روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است و تمام کشورهای جهان، همه ساله به پاس شأن منزلت و مقام سالمندان این روز را گرامی می دارند.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان غلامرضا صدیق راد با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی سالمندان در سال 2017 میلادی «حرکت به سوی آینده، بهره گیری از استعدادها، همکاری ها و مشارکت افراد سالمند در جامعه» بیان داشت: در کشور ما علاوه بر گرامیداشت این روز، از 10 لغایت 16 مهر به عنوان هفته ملی تکریم سالمندان نامگذاری شده است.

    وی ادامه داد: در تعریف سازمان بهداشت جهانی، سالمند کسی است که سن او از مرز 60 سالگی گذشته باشد.

    صدیق راد تأکید کرد: بهزیستی خوزستان به پاس قدردانی و تکریم از مقام شامخ سالمندان استان، همچون سال های گذشته مراسم و برنامه های مختلفی با همکاری شهرستان ها و مراکز تحت پوشش برگزار کرده است.

    وی با اشاره به اینکه هفت میلیون و 414 هزار و 91نفر سالمند بالای 60سال در کشور وجود دارد که 9درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند بیان کرد: در استان خوزستان 332هزار و 199نفر افراد بالای 60 سال وجود دارد که05/7 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که در حال حاضر حدود 24028 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی خوزستان را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند که این آمار نسبت به سال گذشته نزدیک به 1000 نفر افزایش داشته است .

    مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: تعداد 11617 نفر از سالمندان تحت پوشش این سازمان مستمری دریافت می کنند.

    صدیق راد همچنین توضیح داد: بهزیستی علاوه بر خدمات حمایتی و رفاهی به سالمندان شامل کمک های نقدی مانند وام مسکن، کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه ایاب و ذهاب و... ، کمک های غیر نقدی چون پوشاک، مواد غذایی، بن کالا، اردوهای فرهنگی-تفریحی- سیاحتی- زیارتی و... خدمات توانبخشی و توانپزشکی نیز به این عزیزان ارائه می کند.

    وی بیان کرد: خدمات توانبخشی و توانپزشکی شامل دریافت وسایل کمک توانبخشی مانند عصا، ویلچر، تشک مواج و... و وسایل مصرفی پزشکی مانند وسایل پانسمان و پوشک و.. است.

    صدیق راد افزود: بهزیستی خوزستان همچنین خدمات توانبخشی، نگهداری و مراقبتی به سالمندان نیازمند بویژه سالمندان کم بضاعت و ناتوان را ارائه می دهد و در حال حاضر 17 مرکز توانبخشی مختص سالمندان با ظرفیت 820 نفر، اعم از مراکز شبانه روزی ( 7 مرکز با ظرفیت400 نفر)، مراکز روزانه ( 5 مرکز با ظرفیت 210 نفر ) و ویزیت در منزل ( 5 مرکز با ظرفیت 210 نفر ) در سطح استان خدمات مراقبتی و توانبخشی به سالمندان ارائه می کنند.

    وی افزود: 7 مرکز شبانه روزی سالمندان در شهرهای اهواز(2مرکز)،کارون(1مرکز)،بهبهان(1مرکز)،دزفول(1مرکز)،خرمشهر(1مرکز) و 5مرکز روزانه در شهرهای اهواز(1مرکز)،بهبهان(1مرکز)،مسجدسلیمان(1مرکز)،شوشتر(1مرکز)،گتوند(1مرکز) و 5مرکز ویزیت در منزل در شهرهای اهواز(2مرکز)،بهبهان(1مرکز)،شوشتر(1مرکز) و مسجدسلیمان(1مرکز) تحت نظارت بهزیستی فعالیت و به سالمندان عزیز خدمات رسانی می کنند .

    مدیر کل بهزیستی خوزستان در پایان اظهار کرد: در جهت افزایش کیفیت زندگی سالمندان و سالمندی سالم، شورای ساماندهی سالمندان در سطح استان و شهرستان ها با حضور فرمانداران، و مضاف برآن بنیاد فرزانگان در شهرستان اهواز در سال جاری راه اندازی شد که بیشتر فعالیت های آموزشی، فرهنگی و اوقات فراغت را سالمندان عضو آن بر عهده دارند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز4
    دیروز613
    این هفته2494
    این ماه9989
    کل476269

    1403-01-10