پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    سلامت اجتماعی باید همچون طرح تحول سلامت در سیستم اداری نهادینه شود

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان :

    سلامت اجتماعی باید همچون طرح تحول سلامت در سیستم اداری نهادینه شود

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان امروز در نشست خبری در هفته بهزیستی با اصحاب رسانه گفت: سلامت اجتماعی باید همچون طرح تحول سلامت در سیستم های اداری نهادینه بشود و بودجه به آنها تعلق بگیرد تا برای آن برنامه های پیش بینی بشود تا بسیاری از مقولات در مرحله پیشگیری به آنها رسیدگی شود.

    غلامرضا صدیق راد با اشاره به شعار امسال سازمان بهزیستی «بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» است، گفت: بیشتر توجه‌ها معطوف به مقوله سلامت جسمی است؛ درحالی که سلامت روانی و اجتماعی نیز به اندازه سلامت جسمی مهم است و در پاره‌ای مواقع از اهمیت بالاتری برخوردار است. وی افزود: بحث سلامت اجتماعی باید در دل تحول نظام سلامت جای گیرد و اعتبار خاصی برای آن پیش‌بینی شود که بتوان از مقوله‌های طلاق، اعتیاد، خودکشی، فرار و غیره پیشگیری کرد.
    صدیق راد بیان کرد: ما بیشتر به‌دنبال پیشگیری هستیم که ابتدا افراد بیمار نشوند و در مراحل بعدی به فکر درمان و توانبخشی هستیم که پدیده اجتماعی طلاق مصداق آن است.
    وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در سه حوزه توانبخشی اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها فعالیت می‌کند و فعالیت این سازمان شامل دو بخش قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده است که در حال حاضر  153 وظیفه به‌صورت نامحسوس در حال انجام است.

    مدیرکل بهزیستی استان در این زمینه به طرح غربالگری ناشنوایی اشاره کرد و گفت: از تمام نوزادان در بدو تولد تست شنوایی انجام می‌شود و در صورت لزوم کاشت حلزون صورت می‌گیرد و در مرحله بعد تربیت شنیداری به‌طور رایگان از سوی سازمان بهزیستی به بیمار ارائه می‌شود.  
    صدیق راد طرح پیشگیری از تنبلی چشم را یکی دیگر از این وظایف دانست و افزود: سال گذشته بیش از  95 درصد کودکان در دوران پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند و این امر نقش مهمی در جلوگیری از نابینایی و کم بینایی دارد
    وی اظهار کرد: در حوزه توانبخشی فعالیت گسترده‌ای به  معلولین ذهنی، جسمی و روحی و روانی ارائه می‌شود که بخشی به‌صورت مستمری ماهانه و برخی به‌صورت خدمات توانبخشی است و تمام تجهیزات مورد نیاز به‌صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.
    وی به درجه‌بندی بهره هوشی معلولین اشاره کرد و گفت: معلولین با بهره هوشی کمتر از 25 در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند و  معلولین آموزش‌پذیر از خدمات این سازمان در مراکز روزانه استفاده می‌کنند
    مدیرکل سازمان بهزیستی استان گفت: در حال حاضر 15 مرکز مشاوره ژنتیک مشغول خدمات‌دهی هستند و تمام زوجین باید قبل از ازدواج به این مراکز مراجعه کنند که شامل مصاحبه‌، مشاوره و آزمایش است که  دو مورد اول رایگان انجام می شود.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 12هزار زوج مشاوره ژنتیک انجام داده‌اند، ادامه داد: همچنین 96 مرکز اقامتی و 70مرکز درمان سرپایی از این سازمان مجوز گرفته‌اند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز350
    دیروز424
    این هفته2227
    این ماه9722
    کل476002

    1403-01-09