پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 18 April 2024

    بالغ بر 100نفر از توانخواهان بهزیستی از کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی برخوردار شدند

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان خبر داد:

    بالغ بر 100نفر از توانخواهان بهزیستی از کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی برخوردار شدند

    غلامرضا صدیق راد مدیر کل بهزیستی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر بیان داشت:

    درسال 93 بالغ بر 100نفر از توانخواهان بهزیستی از کمک هزينه کاشت حلزون شنوایی و تعمير قطعات برخوردار شدند و در مرکز کاشت حلزون در خوزستان ،که از سال 92 راه اندازي شده تاکنون 106نفر مورد عمل کاشت قرار گرفته اند و از خدمات بعد از عمل نيز بهره برده اند.

    صدیق راد تصریح کرد: این سازمان بعد از ارزيابي و تشخيص كم شنوايي، مداخلات تخصصي توانبخشي را در تأمين وسيله كمك شنوايي نظير سمعك و آموزشهاي لازم به خانواده و كودك ناشنوا در مراكز دولتي و غيردولتي با اعتبارات تخصيص يافته ارائه مي نمايد و تعدادي از اين كودكان دچار كم شنوايي بسيار عميق مي باشند و وسيله كمك شنوايي مانند سمعك براي آنها قابل استفاده نمي باشد و يا اثرگذاري آن بسيار ناچيز است و به همين خاطر، رشد مهارتهاي زبان و گفتار در آنها بخوبي صورت نمي گيرد.

    ایشان در ادامه افزود: كاشت حلزون شنوايي طي عمل جراحي با قرار دادن پروتز خاص در حلزون گوش بيمار صورت مي گيرد و با توانبخشي بعد از آن جهت افراد ناشنواي عميق مي تواند، موجب رشد مهارتهاي گفتار و زبان گردد و نهايتاً توانمند سازي فرد را در جامعه بدنبال داشته باشد.

    مدیر کل بهزیستی عنوان نمود: كاشت حلزون تكنولوژي پيشرفته اي است كه شنوايي را براي کودکاني كه با استفاده از سمعک نيز قادر به شنيدن نمي باشند ايجاد مي نمايد .

    وی در پایان ضمن بیان اینکه بهترین سن برای کاشت حلزون زیر سه سالگی می باشد افزود: در صورتي که مراحل توانبخشي قبل و بعد از عمل بخوبي طي شود، موجب رشد مهارتهاي گفتار و زبان ، آموزش مفاهيم و درك مطلب مي گردد و فرد معلول مي تواند همچون افراد با شنوايي طبيعي در فعاليتهاي اجتمايي حضور يابد.

                           

     

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز135
    دیروز455
    این هفته2191
    این ماه6554
    کل484367

    1403-01-30