جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 19 April 2024

    در رسانه| طرح‌های پیشگیری ازخودکشی ازسوی‌بهزیستی خوزستان دردست انجام است

    اهواز - ایرنا - معاون امورتوسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به لزوم تدوین اطلس خودکشی برای پیشگیری از این معضل اجتماعی گفت: طرح‌های پیشگیری از خودکشی در خوزستان از سوی بهزیستی این استان در دست انجام است.

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان ؛علی حسن زاده روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که استان خوزستان یکی ازاستان‌هایی است که امسال طرح پیشگیری از خودکشی در آن اجرایی شده بیان کرد:یک اطلس خودکشی شامل آمار، علل و عوامل، نرخ، سن، جنسیت و سایر اطلاعات افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند باید از سوی بهزیستی تهیه شود که در این زمینه نیازمند همکاری پزشک قانونی برای ارایه آمار در این زمینه هستیم تا بتوانیم متناسب با این اطلس طرح‌های پیشگیری از خودکشی را در خوزستان اجرا کنیم.

    وی افزود: بااعلام سازمان بهزیستی این اقدامات از طریق انتخاب یک موسسه مردم نهاد پیگیری ،  وکار شروع شده ودر این زمینه از کارشناسان کشوری نیز کمک گرفته‌ایم؛ همچنین نشست‌هایی با کارشناسان بهزیستی، موسسات مردم نهاد، دادگستری و دانشگاه برگزار کرده تا بتوانیم پروژه‌های مورد نظر را در پیشگیری از خودکشی انجام دهیم.

    حسن زاده با اشاره به پیگیری طرح‌های پیشگیری از خودکشی بیان کرد :ازطریق مکاتباتی که با بانک اطلاعات مدرسان صورت گرفت بنا شد این اطلاعات در اختیار بهزیستی قرار گیرد و با معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز مکاتباتی انجام شد که در این زمینه با بهزیستی استان خوزستان همکاری داشته باشد.

    وی افزود: با توجه به ضرورت دنبال کردن راه‌های پیشگیری از خودکشی، بهزیستی خوزستان گزارش‌ها را بر اساس نظرکارشناسان به سازمان بهزیستی کشور ارسال می‌کند و سازمان بر اساس این گزارش‌ها بخش نامه ای را تدوین و خط مشی را برای ما قرار می‌دهد که در زمینه پیشگیری از خودکشی براساس دستورالعمل سازمان‌های بالا دستی اقدام کنیم.

    معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با بیان اینکه هدف از این طرح‌ها کاهش نرخ بروز خودکشی در خوزستان است گفت: هم اکنون نرخ شیوع خودکشی در خوزستان بالا است اما براساس اطلس خودکشی می‌توانیم بررسی کنیم که نرخ شیوع در کدام شهرستان استان بالاتر است که در اولویت کار بهزیستی قرار می‌گیرد.                               

    وی بیان کرد: این عمل می‌تواند ریشه در نوع تربیت،شکل‌گیری شخصیت و اقداماتی که در اطراف فرد اتفاق افتاده، باشد، لذا از آنجا که خودکشی می‌تواند بر۶ نفر دیگر هم تاثیر بگذارد چه بسا آن فرد عضوی ازخانواده ،بستگان ،همسایگان و دوستانی باشد که اقدام به خودکشی کرده‌اند.

    حسن زاده افزود: تا زمانی که اطلس خودکشی جمع آوری نشده نمی‌توان آماری ارایه داد و زمانی که این اطلاعات و اطلس کامل شد می‌توانیم بر اساس آن ورود کنیم در غیر این صورت در سطح جامعه نگر که از منابع علمی نشات می‌گیرد می‌توان در زمینه علت خودکشی راه کارهایی را ارایه کرد.

    معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرد:یکی از مهمترین اقدام‌های این سازمان، انجام طرح‌های ویژه پیشگیری از خودکشی در پنج استان ایلام، کرمانشاه، همدان، خوزستان و لرستان است که دارای بیشترین آمار خودکشی در کشور هستند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز474
    دیروز663
    این هفته3193
    این ماه7556
    کل485369

    1403-01-31