جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 29 March 2024

    در رسانه | افزایش مشوق‌ها برای به کارگیری مددجویان بهزیستی

    اهواز - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خوزستان گفت: مشوقهای بهزیستی برای کارفرمایانی که مددجویان این سازمان را به کار گیرند هم به لحاظ تعداد نیرو و هم از نظر سقف تسهیلات اعطایی، افزایش یافته است.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان مهران کریمیان سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حمایت ازاشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی به کارفرمایانی که دراین زمینه  اقدام کرده و معلول یا مددجوی زیر پوشش بهزیستی را طبق قانون کار، به کار گیرند، سازمان بهزیستی به ازای اشتغال به کار هر فرد، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد چهار درصد به کارفرما پرداخت می کند.

    وی با اشاره به این که فرد مددجو برای اشتغال باید دارای پرونده درسازمان بهزیستی باشد بیان کرد: میزان تسهیلات اشتغال برای هر فرد قبلا ۲۰۰ میلیون ریال بوده و در سال ۹۹ به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است و محدودیت دربکارگیری تعداد افراد مددجو برای اشتغال برداشته شده و کارفرمایان به تعداد نیرویی که استخدام کنند از مشوق ها بهره مند می شوند و محدودیتی برای پرداخت بیمه و تسهیلات وجود ندارد.

    کریمیان با اشاره به استقبال کارفرمایان ازاین طرح گفت: با توجه به نیاز مددجویان و درجهت توانمندسازی آن ها انتظار داریم کارفرمایان با مشارکت خود از این مشوق ها استفاده کنند و با اشتغال زایی برای مددجویان در این کارخیر و خداپسندانه سهیم باشند.

    وی ادامه داد:تلاش های زیادی از طرف سازمان در زمینه اشتغال مددجویان انجام شده که در طی سال ۹۸ و۹۹ زمینه اشتغال بیش از یک هزار و۲۰۰نفر از آنان به صورت خوداشتغالی و کارفرمایی فراهم شده است .

    بر اساس این گزارش ۸۶ هزارو ۸۰۲ معلول در استان خوزستان دارای پرونده و زیر نظر بهزیستی هستند که از این تعداد معلول شناسایی شده معلولین جسمی حرکتی (۳۱هزار و ۱۰۷ نفر) بیشترین آمار را دارند و بعد از این گروه ، معلولین ذهنی( ۲۲هزار و۵۵۴ نفر) ، معلولین شنوایی( ۹ هزار و  ۸۴۲ نفر) و معلولین بینایی( ۹هزار و ۳۴۷ نفر) و تعداد ۱۰ هزار و ۳۵۶ بیمار اعصاب و روان قرار دارند که از خدمات سازمان بهره مند هستند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز602
    دیروز613
    این هفته3092
    این ماه10587
    کل476867

    1403-01-10