جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 29 March 2024

    مدیرکل بهزیستی خوزستان: در رسانه|آمادگی کامل برای جمع‌آوری معتادان متجاهر اندیمشک وجود دارد

    صدیق‌راد با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ معتاد متجاهر در اندیمشک جمع‌آوری شد گفت: برای کمپ‌های مختلف پذیرش گرفته‌ایم تا بتوانیم معتادان متجاهر اندیمشک را جمع‌آوری کنیم.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «غلامرضا صدیق‌راد» شامگاه شنبه (۱۹ مهر) در نشست کمیته آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان اندیمشک، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۲ موضوع اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی را مهم عنوان کرده‌اند اظهار کرد: در این راستا تقسیم کار ملی در سطح کشور صورت گرفت که هر ۶ ماه یک بار گزارشی از پنج نوع آسیب اجتماعی به رهبر معظم انقلاب ارائه شود.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: شهرستان اندیمشک در زمینه‌های بسیار خوبی پیشرفت داشته و رشد چشمگیری نیز از نظر مسائل اقتصادی و عمرانی انجام شده است.

    وی اذعان کرد: بحث اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی فضایی است که در کل کشور وجود دارد اما شهرستان اندیمشک به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی که دارد، این مسائل و مشکلات در آن چند برابر شده است.

    صدیق‌راد با بیان اینکه قانون در رابطه با اعتیاد سه ماده دارد که وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده است ادامه داد: ماده ۴۲ مخصوص معتادانی است که مرتکب جرم شده‌اند و در محلی نگهداری می‌شوند که اداره کل زندان‌ها این محل را دارد.

    وی عنوان کرد: ماده ۱۵ مخصوص معتادان داوطلب است که خود آنها مایل به ترک اعتیاد هستند که در این راستا در استان خوزستان حدود ۸۰ کمپ وجود دارد و به همین مقدار مرکز متادون درمانی داریم و در شهرستان اندیمشک نیز پنج مرکز کمپ وجود دارد.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: معتادان داوطلب ماده ۱۵ به کمپ‌ها مراجعه می‌کنند و در ۲۱ تا ۳۰ روز تحت عنوان درمان بدون دارو و سم‌زدایی، درمان می‌شوند.

    وی با اشاره به اینکه ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر است اضافه کرد: ۱۶ استان کشور مرکز نگهداری از معتادان متجاهر را داشتند که استان خوزستان فاقد این مرکز بود.

    صدیق‌راد با بیان اینکه در سال گذشته در جلسه مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه مقرر شد که سپاه ماده ۱۶ را در ۱۵ استان کشور راه‌اندازی کند افزود: به این منظور در استان خوزستان تلاش‌هایی صورت گرفت و مرکز نگهداری معتادان متجاهر توسط سپاه راه‌اندازی شد که اکنون این مرکز فعال بوده اما پذیرش نداشته است.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان خوزستان ۱۵۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شد که ۵۰ نفر از آنها در اندیمشک بودند خاطر نشان کرد: برای کمپ‌های مختلف پذیرش گرفته‌ایم تا بتوانیم معتادان متجاهر اندیمشک را جمع‌آوری کنیم.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز655
    دیروز613
    این هفته3145
    این ماه10640
    کل476920

    1403-01-10